زمان مطالعه: 4 دقیقه
5/5 - (7 امتیاز)

در نوینو به بررسی انواع پرداخت در شبکه های اجتماعی و اینکه چرا این امر بسیار مهم است میپردازیم. امروزه با افزایش فروشگاه های مختلف با انواع خدمات در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، تلگرام ، روبیکا و ایتا مشغول کسب درآمد از بستر این شبکه ها هستند. نیاز اصلی این کسب و کار ها در قدم های اولیه انجام فرآیند پرداخت است. و اینکه چگونه هزینه ها و درآمد های خود را از مشتریان بدون دقدقه و در راحت ترین حالت دریافت نمایند. حال به روش ها و راهکار های این موضوع میپردازیم و خواهیم دید که روش های دقیق و نوینی در این زمینه وجود دارد. و به معرفی درگاه پرداخت شخصی برای پرداخت در شبکه های اجتماعی میپردازیم.

فروش در شبکه های اجتماعی چگونه است

فروش در شبکه های اجتماعی به این صورت است که با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی بزرگ دارای بیشترین کاربر در فضای مجازی هستند. فضای بکری رو برای فروش و تبلیغ محصولات کسب و کار های مختلف را فراهم آورده است. از این رو صاحبان کسب و کار ها با موضوعات مختلف اقدام به راه اندازی فروشگاه در شبکه های اجتماعی می نمایند. و به فروش و تبلیغات در این بستر میپردازند که طبق آمار های بدست آمده از میزان درآمد و فروش در این شبکه ها شایان ذکر است. که حتی برخی از این کسب و کار ها درآمدی بیش از یک فروشگاه حقیقی در مرکز شهر ها دارند.

 فروش از طریق صفحه پرداخت شخصی

همانطور که گفته شد با توجه به فروش بالا و فعالیت های بالا در شبکه های اجتماعی عملیات پرداخت یکی از عوامل مهم در اداره این کسب و کار هاست. پرداخت از طریق کارت به کارت را به عنوان یک روش در شبکه های اجتماعی را میتوان نام برد. اما این روش مقداری زمان بر میباشد و ممکن است ساعت ها فرآیند یک خرید به طول بیانجامد. اما یکی از بهترین راهکار های پرداختی میتواند انجام عملیات از طریق درگاه پرداخت شخصی باشد که سرعترین راه برای این فرآیند به حساب می آید.
حالا چگونه کاربران شبکه های اجتماعی باید اقدام به دریافت درگاه پرداخت شخصی برای کسب و کار خود نمایند و آیا این امر اصلا امکان پذیر است. بله این امر از طریق لینک پرداخت شخصی که توسط برخی ارائه دهندگان درگاه های پرداخت قابل انجام است. در ادامه به نحوه ثبت درگاه برای شبکه های اجتماعی و نحوه فرآیند آن میپردازیم.

ثبت درگاه برای کسب و کار های مجازی

درگاه پرداخت بانکی برای شبکه‌های اجتماعی

خب همانطور که گفته شد یکی از راه های انجام فرآیند پرداخت در شبکه های اجتماعی ثبت درگاه آنلاین میباشد. برای این کار به صورت اصولی صاحبان این کسب و کار ها حتما باید در گام اول فروشگاه خود را به عنوان یک سایت ثبت و نسبت به دریافت کد رهگیری مالیاتی و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایند و سپس در سایت های ارائه دهنده درگاه های پرداخت درخواست خود را برای درگاه ثبت نمایند.
سپس از طریق درگاهی که توسط شاپرک برای آن ها صادر میشود میتوانند لینک پرداخت یا همان درگاه شخصی خود را ثبت نمایند. اما برخی از سرویس دهندگان برای ثبت لینک پرداخت شخصی الزامی به داشتن سایت و نماد اعتماد ندارند. نوینو پی به عنوان یکی از سریعترین ارائه دهندگان میتواند در کمترین زمان ممکن این امکان را برای کاربران فراهم سازد.

فرآیند فروش ازطریق لینک پرداخت شخصی

پس از این که کاربر درگاه خود را ثبت نمود و لینک پرداخت نوینو خود را دریافت نمود حال برای این که هزینه های خود را از مشتریان دریافت نماید. باید لینک پرداخت خود را در اختیار مشتری قرار دهد تا مشتری از طریق اتصال به صفحه پرداخت بانکی هزینه خود را پرداخت نماید. در مرحله بعد مبلغ پرداختی به کیف پول پذیرنده واریز و تجمیع میگردد. و مانند دستگاه های کارتخوان در سیکل های شاپرک به حساب پذیرنده واریز میگردد.

فروش با لینک پرداخت در اینستاگرام

لینک پرداخت در اینستاگرام دقیقا همانند پرداخت در مرحله قبل میباشد. و فقط کافیست دارنده فروشگاه در اینستاگرام لینک درگاه پرداخت خود را برای مشتری ارسال نماید. تا مشتری هم سریعا مبلغ خود را واریز نماید. از خوبی ها و مزایای این روش به فروش بیشتر و بدون دردسر تر هم برای فروشنده و هم برای مشتری اینستاگرامی اشاره نمود. لازم به ذکر است که حتما پذیرنده های محترم که از این طریق اقدام به دریافت وجه مینمایند. طبق الزام سازمان ملیاتی موظف به تعین تکلیف مالیاتی هستند.

پرداخت امن برای پیام‌‌رسان‌های داخلی

پرداخت در پیام رسان های ایرانی

خبر خوب اینه که با استفاده از خدمات لینک پرداخت نوینو پی میتوان حتی برای پیام رسان های ایرانی درگاه ایجاد کرد. زیرا با مسدود سازی پیام رسان های خارجی کاربران پیام رسان های داخلی رو به رشد است. نوینو پی امکان ثبت سرویس پرداخت ایتا و پرداخت در روبیکا را برای کاربران فراهم کرده است.

کارمزد لینک پرداخت شبکه های اجتماعی

تعرفه ها برای انجام تراکنش های بانکی از طریق لینک پرداخت توسط سرویس دهنده های مختلف متفاوت میباشد. اما نوینو پی منصفانه ترین کارمزد را به لینک پرداخت های شخصی تخصیص میدهد. که تعرفه آن نسبت به برخی از ارائه دهندگان درگاه های پرداخت بسیار پایین تر میباشد. تعرفه کارمزد در هر تراکنش که از طریق نوینو پی صورت گیرد یک درصد مبلغ تا سقف ۲ هزار تومان میباشد. که خیال کاربر را از جهت دریافت کارمزد های بالا راحت میکند.