زمان مطالعه: 5 دقیقه
5/5 - (7 امتیاز)

درگاه پرداخت روبیکا جهت انجام فرآیند های پرداخت مشتریان به فروشگاه ها سوال شماری از کاربران است. در این مقاله به چگونگی ایجاد یک فرآیند پرداخت در پیامرسان ایرانی روبیکا خواهیم پرداخت. و خواهید دید به راحتی و استفاده از خدمات نوینو پی میتوان به این مهم دست یافت.

با توجه به کوچ گسترده ی کسب و کار های تلگرامی به شبکه های اجتماعی داخلی مانند روبیکا سبب سوالات متداول این کاربران در مورد روند پرداخت است. البته این نحوه پرداخت با تلگرام متفاوت است زیر اکثر کانال ها این فرآیند را از طریق ربات ها هندل میکردند. ولی در پیام رسان های داخلی امکانی مانند ساخت ربات تلگرام وجود ندارد و باید از راه های جایگزین موجود این خدمات انجام شود.

درگاه پرداخت روبیکا چیست؟

خب درگاه پرداخت روبیکا سرویسی است که کاربر میتواند با کلیک بر روی لینک یک لینک پرداخت به صفحه بانکی هدایت شود و پرداخت خود را کاملا آنلاین انجام دهد. این لینک پرداخت خدمت یا سرویس است که توسط پرداخت یار های بانک مرکزی و شاپرک ارائه میشود. پس یعنی اگر یک کسب و کار نیاز به درگاه دارد باید به این پرداخت یار ها مراجعه نماید. در ادامه نحوه دریافت آن از طریق سرویس های نوینو پی را به شما آموزش خواهیم داد.

پرداخت در کانال روبیکا

از طریق لینک پرداخت و اشتراک گذاری آن در کانال های اپلیکیشن روبیکا میتوان هزینه تمامی خدمات خود را از کاربران دریافت نمود. دیگر نیازی نیست برای دریافت درآمد ها به کاربران خود شماره کارت ارائه دهید. تنها با استفاده از یک لینک آن ها را به صفحه پرداخت هدایت کرده و مبلغ خود را به راحتی دریافت نمایید. مزیت این عمل نسبت به ارائه شماره کارت به مشتری این است که شما در پل کاربری خود در شرکت پرداختی میتوانید به صورت کامل بر روی پرداخت کننده و و تراکنش ها مدیریت داشته باشید.

لینک پرداخت در روبینو روبیکا

دقیقا همانند استفاده از Payment Link در کانال روبیکا، قابلیت استفاده از این لینک در بخش اجتماعی یعنی روبینو هم وجود دارد و مراحل انجام هم دقیقا به شکل استفاده کانال است. که در ادامه به ویژگی ها و مزیت هایی که این روش برای پرداخت ها در اپلیکیشن rubika میپردازیم.

پیشنهاد میشه ببینید: پرداخت در ایتا

ویژگی استفاده از پرداخت روبیکا

ویژگی ها و مزایایی سبب استفاده کاربران از درگاه پرداخت روبیکا در این پیام رسان است. این ویژگی ها در لیست زیر آمده است که تنها برخی از آن لیست شده است.

  • استفاده از لینک پرداخت به جای شماره کارت
  • پرداخت آنلاین
  • امکان ساخت فرم پرداخت
  • امکان دریافت اطلاعات از کاربر هنگام پرداخت
  • ارائه کد رهگیری به کاربر
  • دریافت درآمد در حساب بانکی همه بانک ها
  • واریز منظم تسویه حساب ها
  • تسویه حساب آنی
  • تسویه با شرکای تجاری
  • نمودار و تحلیل پرداخت ها
  • استفاده از لینک در دیگر شبکه های اجتماعی
  • امکان اتصال و یکپارچگی با سایت
  • کاربری آسان و راحت
  • عدم نیاز به مراجعه بانک ها با پرداخت آنلاین
  • پشتیبانی پرداخت ها با امکان استرداد وجه

تفاوت درگاه پرداخت اختصاصی و روبیکا

لازم است بدانید که به صورت مستقیم نمیتوان از درگاه پرداخت در پیام رسان روبیکا استفاده کرد و منظور استفاده از خدمات پرداخت آنلاین در پیامرسان روبیکا است.

در اصل برای اینکه بتوانید از این خدمات استفاده کنید باید در ابتدا یک سایت داشته باشید. زیرا سایت لازمه ی داشتن درگاه می باشد. و سپس از طریق درگاهی که برای سایت صادر می شود میتوان یک لینک پرداخت ایجاد کرد. و با قرار دادن لینک پرداخت در این پیامرسان میتوان وجه مورد نظر را از کاربران دریافت کرد.

روش دریافت خدمات پرداخت روبیکا یا روبینو

مراحل دریافت خدمات پرداخت در روبیکا

حال که با ویژگی ها و لینک پرداخت در روبیکا آشنا شدید باید ببینیم چگونه قادر خواهیم بود یک امکان پرداخت برای کسب و کار خود در روبیکا ایجاد کنیم. ایجاد سیستم پرداخت همانطور که در بالا گفته شد از طریق دریافت درگاه پرداخت شخصی نوینو پی امکان پذیر است.

نیاز است برای گرفتن آن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. دقت نمایید قبل از هر عملی شرایط و مدارک مورد نیاز اجباری که از سوی بانک مرکزی الزام شده است را رعایت نمایید.

مراحل ساخت حساب کاربری در نوینو پی

در اولین قدم از مراحل ساخت درگاه روبیکا به منظور استفاده شبکه های اجتماعی باید یک حساب کاربری در نوینو پی ایجاد نمایید. به این منظور ابتدا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید و اطلاعات اولیه شناسایی خود را وارد کنید.

انجام احراز هویت

در صفحه بعد مدارک خود را جهت انجام اهراز هویت بارگزاری نمایید. مدارک الزامی جهت ثبت نام در لیست زیر قابل مشاهده است:

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • کد پستی (کد پستی باید دقیق و قابل استعلام باشد)
  • شماره تماس(شماره تماس باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد)

درخواست درگاه روبیکا

پس از ثبت نام اولیه و انجام مرحله احراز هویت منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط کارشاسان نوینو پی تایید شود. پس از دزیافت تاییدیه با مراجعه به حساب کاربری در بخش درگاه های پرداخت با وارد کردن اطلاعات خود اعم از نام کسب و کار و دامنه اقدام به ثبت درخواست نمایید. فقط توجه داشته باشید در این مرحله نوع درگاه را باید شخصی انتخاب نمایید. پس از ثبت درخواست در صورت داشتن شرایط پس از چند ساعت درگاه برای شما صادر خواهید شد. انجام این مرحله برای گرفتن درگاه و استفاده از آن در روبیکا شرایطی دارد که باید قبل از درخواست فراهم نمایید.

شرایط دریافت خدمات پرداخت برای روبیکا روبینو

دریافت هر نوع درگاه به منظور استفاده در شبکه های اجتماعی مانند روبیکا نیازمند سه فاکتور مهم است. این قوانین از طرف بانک مرکزی برای تمامی شرکت های خدمات پرداخت لحاظ شده است. و کاربران روبیکا باید نسبت به فراهم کردن آن ها اقدام نمایند.

۱- داشتن دامنه (وبسایت کسب و کار)

هر کسب و کار مجازی جهت دریافت خدمات پرداخت در پیام رسان ها باید یک سایت جهت ارائه دامنه آن به شاپرک داشته باشد. همچنین در هنگام دریافت نماد اعتماد نیز به این سایت نیاز است.

۲- دریافت اینماد

یکی از شرایط الزامی بانک مرکزی به کسب و کار های مجازی الزام به دریافت اینماد است. در صورتی که تعداد تراکنش های شما روزانه کمتر از ۵۰ میلیون تومان است میتوانید در کمتر از ده دقیقه اینماد بدون ستاره دریافت نمایید. به این منظور حتما آموزش دریافت اینماد بدون ستاره را مطالعه نمایید.

۳- دریافت کد رهگیری مالیاتی

دریافت کد رهگیری مالیاتی نیز یکی دیگر گام هایی است که شاپرک شما را به دریافت آن الزام نموده است. به منظور اتصال به پرونده مالیاتی این شرایط از سمت بانک مرکزی الزامی است. میتوانید آموزش تصویری و گام به گام دریافت کد رهگیری مالیاتی ا در نوینو پی مشاهده نمایید.

مزیت دریافت درگاه نوینو پی برای روبیکا

نوینو پی به عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی ارائه دهنده خدمات پرداخت به کسب و کار های آنلاین در فضای مجازی است. لیستی از بهترین خدمات و ویژگی های نوینو را در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

  • کمترین میزان دریافت کارمزد
  • روند ثبت نام بسیار آسان
  • پشتیبانی دائمی شبانه روزی
  • امکان تعریف چندین حساب بانکی برای تسویه حساب
  • دارای سیستم جامع و کاملا هوشمند

بله با داشتن شرایط مورد نظر میتوان از خدمات پرداخت نوینو پی در روبیکا استفاده کرد.

بله با استفاده از خدمات درگاه شخصی نوینو پی طبق آموزش ها میتوان یک لینک پرداخت شخصی ایجاد کرد.