زمان مطالعه: 8 دقیقه
5/5 - (20 امتیاز)

با درگاه پرداخت بانک ملت، امکان پذیرش پرداخت‌های آنلاین برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود. خدمات این PSP، به شما امکان می‌دهد تا با سادگی و امنیت، تراکنش های الکترونیکی را از مشتریان خود دریافت کنید. ترمینال های این شرکت توسط زیر مجموعه خود یعنی به پرداخت مدیریت می شود. تکنولوژی پیشرفته و قدرت امنیتی بالا، این درگاه را برای پذیرندگان فراهم کرده است.

با استفاده از خدمات بانک ملت، شما می‌توانیدهزینه های خود را را از طریق کارت‌های بانکی مختلف، شبکه شتاب، و کارت‌های اعتباری دریافت کنید. همچنین، با همکاری نوینو پی به عنوان یکی از پرداخت یار های آن، می‌توانید سرویس‌های آن را دریافت کنید. نوینو پی به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، به شما امکان می‌دهد تا با سهولت و کارایی، خرید مشتریان را دریافت کنید و مدیریت آن‌ها را به عهده گیرید.

با استفاده از سرویس های شرکت نوینو پی، می‌توانید به راحتی کسب و کارتان را در دنیای آنلاین گسترش دهید و با مشتریانتان ارتباط مستقیم برقرار کنید. سرعت بالا، قابلیت هماهنگی با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف از مهم ترین مزیت هاست.

مزایای اتصال به درگاه پرداخت بانک ملت

بانک ملت(به پرداخت)، به عنوان یکی از بانک‌های معتبر و بزرگ کشور، پایانه های آنلاین قدرتمندی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته، سرعت بالا و کارایی آن است. تراکنش‌ها در زمان واقعی و به صورت فوری انجام می‌شوند، این امر برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می‌شود مشتریان به سرعت خرید خود را تجربه کنند و به اتمام برسانند.

علاوه بر سرعت، امنیت بالا نیز از ویژگی های کلیدی دیگر این شرکت است. که با رمزنگاری قوی و استفاده از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته، اطلاعات حساس مشتریان در هنگام انتقال داده، محافظت می‌شود. این امر مشتریان را مطمئن می‌کند و اعتماد آن‌ها را به کسب‌وکار شما افزایش می‌دهد.

همچنین، با داشتن رابط کاربری کاربرپسند و طراحی شده به صورت ساده، به کاربران امکان می‌دهد به راحتی و بدون هیچ گونه پیچیدگی، تراکنش‌های خود را انجام دهند. این امر برای کسب‌وکارها مزیتی است که تجربه خرید مثبت مشتریان را بهبود می‌بخشد و بازگشت مشتریان را به فروشگاه آنلاین تشویق می‌کند.

راهنمای دریافت درگاه پرداخت بانک ملت

درگاه پرداخت بانک ملت

دریافت خدمات درگاه ملت به دو صورت امکان پذیر است. که کاربران برای اخذ آن میتوانند از هر دوی این روش استفاده کنند. روش اول مراجعه به سایت به پرداخت ملت است و در روش دوم کاربر میتواند از پرداخت یار ها مانند نوینو پی استفاده نماید.

 ثبت‌نام در گاه از طریق به پرداخت ملت

درگام اول برای شروع ثبت نام درگاه بانک ملت باید به آدرس اصلی به پرداخت ملت ورود نمایید. و درخواست خود برای استفاده از خدمات ثبت کنید. پس از ثبت‌نام اولیه و تکمیل فرم ها به صفحه احراز هویت در ثبت نام هدایت خواهید شد.

صفحه ثبت نام : درگاه پرداخت بانک ملت

احراز هویت و ثبت درخواست

بعد از این که حساب کاربری ساخته شد باید در بخش بارگزاری مدارک، تصویر یکی از مدرک های شناسایی خود را بارگزاری نمایید. تا مرحله احراز هویت به خوبی انجام شود. حال که احراز هویت خود را نیز تکمیل کردین باید به بخش مربوط به درگاه مراجعه نمایید. درخواست خود برای استفاده از این سرویس را ثبت کنید. پس از ثبت‌نام و تأیید مدارک، پایانه بانک ملت برای شما فعال می‌شود و شما قادر خواهید بود تراکنش‌های مالی را دریافت کنید.

با اجرای مراحل فوق، شما می‌توانید به طور مطمئن و امن در به پرداخت ملت ثبت نام کنید و از خدمات دروازه های به بانک ملت بهره مند شوید.

پشتیبانی سریع

در هر زمانی که در روزهای کاری نیاز به حل مشکلات خود دارید، شما می‌توانید از یکی از راه‌های پشتیبانی زیر استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که همه راه‌های ارتباطی ما قادر به پاسخگویی به سوالات شما هستند.

پیگیری با ارسال تیکت: پذیرندگان عزیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود و از طریق بخش پشتیبانی، با کلیک بر روی گزینه “ارسال تیکت” درخواست خود را ثبت کنند. تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تیکت شما توسط کارشناسان پیگیری و پاسخ داده خواهد شد.

پیگیری درخواست از طریق تماس: شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید برای دریافت پاسخ به سوالات خود و حتی پیگیری درخواست درگاه، با شماره‌های پشتیبانی موجود در بخش “درباره ما” نوینو پی تماس بگیرید.

شماره تماس: 02127312734

ارسال درخواست پشتیبانی: در صورتی که از راه‌های ارتباطی گفته شده موفق به برقراری تماس و پیگیری درخواست‌های خود نشدید، می‌توانید از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید. پذیرندگان می‌توانند در هر زمان از شبانه‌روز، درخواست خود را در قالب ایمیل به آدرس الکترونیکی زیر ارسال کنند.

ایمیل: my@behpardakht.com

نکات پایانی:

  • لطفاً در هنگام تماس یا ارسال درخواست، اطلاعات خود را به صورت صحیح و کامل ارائه دهید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال در مرحله پشتیبانی، با تیم پشتیبانی نوینو پی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

با این روش‌های ارتباطی، شما می‌توانید به صورت سریع و امن از خدمات پشتیبانی ما استفاده نمایید.

گرفتن درگاه از طریق نوینو پی

همانطور که گفتیم یکی دیگر از روش های دریافت این خدمات استفاده از نوینو پی به عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی و به پرداخت است. دریافت درگاه بانک ملت از نوینو پی تنها در کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. که در ادامه مراحل آن را توضیح خواهیم داد.

در گام اول به صفحه ثبت نام نوینو مراجعه نمایید. در بخش اول اطلاعات شخصی خود را وراد نمایید. سپس در بخش بعدی باید مدارک خود را به همراه یک تصویر سلفی همراه با در دست داشتن متن تاییدیه و کارت ملی را بارگزاری نمایید.
پس از دریافت تاییدیه میتوانید در بخش مربوطه با وارد کردن مشخصات سایت خود مانند دامنه و کد رهگیری درخواست درگاه خود را ثبت نمایید.
در کمتر از یک ساعت در صورت وجود عدم نقص درگاه به پرداخت از طریق نوینو پی برای شما صادر می شود.

مقایسه دریافت از طریق به پرداخت ملت و نوینو پی

مقایسه به پرداخت با نوینو پی

حال در این بخش میخواهیم به مقایسه و تفاوت های بین به پرداخت و نوینو پی بپردازیم. که خواهید دید استفاده از خدمات بانک ملت توسط پرداخت یار نوینو پی قابلیت های بیشتری را به کاربران می دهد.

ویژگی‌هادرگاه پرداخت نوینو پیدرگاه به پرداخت
الزام دریافت اینماددارددارد
تسویه زمانبندی شدهداردندارد
لینک پرداخت شخصیداردندارد
تسویه روزانهدارددارد
سفارشی سازی لینک پرداختداردندارد
الزام دریافت کد رهگیری مالیاتیدارددارد
سیستم تحلیل مشتریانداردندارد
ایجاد درگاه کمتر از یک ساعتداردندارد
سرویس تسهیمداردندارد
سوئیچینگ هوشمندداردندارد
ربات تلگرامی اطلاع رسانیداردندارد

امنیت در اتصال درگاه بانک ملت

با افزایش تعداد تراکنش‌های آنلاین، امنیت و حفاظت از اطلاعات مشتریان امری بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، به بررسی نکات مهم برای حفاظت از اطلاعات مشتریان توسط نوینو پی می‌پردازیم.

۱. استفاده از اتصال امن (SSL):
به منظور حفاظت از اطلاعات حساس مشتریان، این پرتال از اتصال امن SSL (Secure Sockets Layer) استفاده می‌کند. این فناوری، اطلاعات را در حین انتقال از مرورگر کاربر به سرور درگاه پرداخت بانک ملت رمزگذاری می‌کند و از امکان دسترسی غیرمجاز به اطلاعات جلوگیری می‌کند.

۲. رمزنگاری اطلاعات:
در تبادل داده ها از رمزنگاری قوی برای حفاظت از اطلاعات مشتریان استفاده می شود. اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات شخصی به‌طور کامل رمزنگاری می‌شوند تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

۳. رعایت استانداردهای امنیتی:
با رعایت استانداردهای امنیتی بین‌المللی از جمله استانداردهای PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard)، سطح امنیت بالایی را برای حفاظت از اطلاعات مشتریان فراهم می‌کند. این استانداردها شامل مجموعه‌ای از ضوابط و روش‌هایی است که توسط این صنعت برای محافظت از اطلاعات کارت اعتباری تعیین گردیده.

۴. نظارت و پایش مداوم:
بانک ملت به منظور حفظ امنیت، فعالیت‌های نظارتی و پایش مداوم را انجام می‌دهد. با استفاده از سیستم‌های پیشرفته نظارتی، هر گونه تراکنش مشکوک یا غیرمعمول به سرعت شناسایی شده و اقدامات لازم برای محافظت از اطلاعات مشتریان صورت می‌گیرد.

۵. آموزش و آگاهی کاربران:
همچنین برای افزایش امنیت خدمات، به آموزش و آگاهی کاربران نیز توجه ویژه‌ای دارد. آموزش‌های مرتبط با امنیت درگاه و نکات مهم برای حفاظت از اطلاعات شخصی در سایت و برنامه‌های آنلاین ارائه می‌شود.

شرایط بانک ملت برای پذیرندگان

برای بهره مندی از خدمات نوین بانک ملت توسط نوینو پی، باید شرایط زیر را رعایت کنید تا بتوانید درخواست خود را ثبت نمایید و مجوزات لازم را برای داشتن یک درگاه شاپرکی دریافت کنید. در این روش، مراحل ساخت بسیار کوتاه تر هستند و می‌توانید در همان روز مرچنت ای دی خود را دریافت کنید.

  1. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد): از مهم‌ترین شرایط بانک مرکزی جهت دریافت خدمات پرداخت آنلاین، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی است. برای اخذ این نماد، می‌توانید به مقاله “آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی” در نوینو پی مراجعه کنید و مراحل لازم را دنبال کنید.
  2. گرفتن کد رهگیری مالیاتی از سامانه امور مالیاتی: دریافت کد رهگیری مالیاتی از سامانه امور مالیاتی نیز یکی از شرایط لازم است. شما باید به عنوان درخواست دهنده، این کد را از سازمان امور مالیاتی تهیه کنید.
  3. تهیه مدارک: طبق شرایط و ملزومات بانک ملت، برای اخذ درگاه بانکی، شما باید مدارک مورد نیاز خود را ارسال یا بارگزاری کنید. این مدارک شامل کپی شناسنامه، کارت ملی، اجاره‌نامه و در صورت وجود تصویر مجوز می‌باشد.

روند تسویه حساب درآمد به پرداخت ملت

بانک ملت، یکی از بانک‌های برجسته ایران، نیز برای تسویه درگاه بانک ملت خود از “شاپرک” استفاده می‌کند. این درگاه با پیروی از قوانین شرکت شاپرک، عملیات تسویه حساب با پذیرندگان را به صورت دوره‌ای و منظم انجام می‌دهد.

در این سیستم، تسویه حساب با پذیرنده‌ها در درگاه بانک ملت هر ۲۴ ساعت یک بار انجام می‌شود. این به این معناست که در طول یک روز، تمام تراکنش‌های انجام شده توسط پذیرنده‌ها در این درگاه، جمع‌آوری می‌شود و در انتهای روز، تراکنش‌ها با حساب پذیرنده تسویه می‌شود. این روند تسویه حساب به سیستم مالی پذیرنده‌ها امکان مدیریت بهتر دارایی‌ها و مالیات‌ها را می‌دهد و معاملات را برای آنها ساده‌تر می‌کند.

امکان تسهیم تسویه حساب

همچنین، از دیگر قابلیت‌های درگاه بانک ملت می‌توان به قابلیت تسهیم حساب اشاره کرد. این قابلیت به مشتریان امکان می‌دهد که به جای یک حساب، چند حساب را با سهم‌های مختلف به بانک معرفی کنند. به عبارت دیگر، در صورتی که پذیرنده به تسهیم درآمد‌ها نیاز داشته باشد و می‌خواهد درآمد را بین چند حساب تقسیم کند، می‌تواند سهم‌های مورد نظر را به بانک ارائه دهد.

پس از معرفی سهم‌های مختلف به بانک، هنگامی که زمان تسویه حساب فرا رسیده باشد (هر ۲۴ ساعت یک بار)، بانک ملت مقدار معادل سهم هر حساب را به صورت مستقیم و از طریق مکانیزم‌های امن و قابل اعتماد به هر یک از حساب‌ها واریز می‌کند. این عملیات باعث می‌شود تا تراکنش‌ها به صورت انعطاف‌پذیرتری مدیریت شود و به پذیرنده‌ها اجازه داده شود که به صورت بهینه‌تری بازاریابی و اقدامات تجاری خود را انجام دهند.

به طور خلاصه، درگاه پرداخت بانک ملت با رعایت قوانین شرکت شاپرک، تسویه حساب‌ها را هر ۲۴ ساعت یک بار با پذیرندگان خود انجام می‌دهد و با ارائه قابلیت تسهیم حساب، به پذیرنده‌ها اجازه می‌دهد که درآمد خود را بین چند حساب تقسیم کنند و بانک نیز این تسویه حساب‌ها را به صورت سریع و دقیق انجام می‌دهد تا فرآیند تجارت الکترونیکی روان و پویا باشد.

نحوه اتصال درگاه پرداخت بانک ملت

برای اتصال به درگاه بانک ملت خود، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. دریافت مرچنت آیدی یا شماره ترمینال:

بعد از تأیید تمامی مراحل، یک مرچنت آیدی یا شماره ترمینال برای شما صادر خواهد شد. این مرچنت آیدی را در تنظیمات ووکامرس و در بخش پیکربندی، قسمت مربوط به افزونه نوینو(که شمارا به بانک ملت متصل میکند) وارد نمایید.

2. اتصال ووکامرس با ماژول و افزونه:

راهی رایج برای اتصال به ووکامرس استفاده از افزونه‌ها و ماژول‌های آماده برای وردپرس است. اگر از خود PSP استفاده می‌کنید، این افزونه را از بخش مستندات دریافت و نصب نمایید. همچنین، اگر از پرداخت یارهای مانند نوینو برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، نگران نباشید، زیرا این شرکت ها هم افزونه‌های مربوطه را در صفحه مستندات فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش پلاگین‌های هر سامانه و نصب افزونه مربوط به ووکامرس، آن را در وبسایت وردپرسی خود نصب کنید.

3. تنظیمات در افزونه ووکامرس:

برای پیاده‌سازی آسان برای فروشگاه ساز ووکامرس، بعد از نصب افزونه ووکامرس، به پیکربندی ووکامرس مراجعه کنید. سپس از سربرگ “درگاه پرداخت”، روی نام آن شرکتی که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کنید. اگر از واسطه‌ای استفاده می‌کنید، نام واسط  برای مخاطب نمایان است. در این صفحه، در بخش “مرچنت آیدی”، کدی که در مرحله تاییدیه دریافت کردید را وارد کنید. سپس با ذخیره سازی صفحه، اتصال برای ووکامرس برقرار خواهد شد. همچنین، مطمئن شوید که در بخش تنظیمات افزونه ووکامرس، “نوینو پی” را به عنوان درگاه متصل انتخاب و فعال کنید.

4. مستندات اتصال PHP (لاراول):

اگر سایت شما از سرویس مدیریت محتوای خاصی استفاده نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از مستنداتی که پس از تایید برای شما ارسال می‌شود، سایت خود را به سیستم پرداخت بانک ملت متصل کنید. این مستندات بر پایه لاراول و به زبان PHP است. همچنین، با استفاده از وب‌سرویس‌ها و مستندات، می‌توانید حتی اپلیکیشن‌های اندروید را متصل کنید. در اینترنت، آموزش‌ها و منابع فراوانی برای نمونه‌های قابل دریافت وجود دارد.

بله نوینو پی شمارا به، به پرداخت ملت متصل مینماید.

بله به راحتی و با نصب افزونه مخصوص برای ووکامرس قابل انجام است. فقط کافیه در بخش مستندات پلاگین مورد نظر خود را دریافت و نصب مایید.