زمان مطالعه: 6 دقیقه
5/5 - (2 امتیاز)

مگابانک ملت یک اپلیکیشن بانکی است که توسط استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، به کاربران امکان می‌دهد تا به طور همزمان از خدمات بانکی و ارتباطات اجتماعی خود استفاده کنند. این اپلیکیشن ابتدا با نام “بانک پلاس” منتشر شد و سپس به نام “مگابانک” تغییر نام داد. مگابانک از دو اصلیت مهم برخوردار است:

ارائه خدمات بانکی: مگابانک به کاربران امکان انجام تراکنش‌های مالی از طریق اپلیکیشن بانکی می‌دهد. این شامل انتقال وجه، پرداخت قبوض، مشاهده موجودی حساب‌ها، درخواست وام و سایر خدمات بانکی است.

اتصال به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مگابانک این است که به کاربران اجازه می‌دهد که همانند شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی مانند فیس‌بوک، تلگرام، واتساپ و … به طور مستقیم درون اپلیکیشن بانکی به اشتراک گذاری پول و انجام تراکنش‌های مالی با دیگر کاربران بپردازند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند به عنوان بخشی از ارتباطات اجتماعی خود، پول انتقال دهند و دریافت کنند.

علاوه بر این، مگابانک نیز به تجربه کاربری مدرن و رابط کاربری زیبا توجه دارد تا به کاربران امکان استفاده آسان از خدمات بانکی و ارتباطات اجتماعی را بدهد. این اپلیکیشن تلاش می‌کند تا ارتباطات انسانی و مالی را با یکدیگر ترکیب کند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

مگابانک ملت

مگابانک ملت چیست؟

مگابانک ملت یک پلتفرم است که به مشتریان همزمان خدمات مالی و اجتماعی را ارائه می‌دهد. این پلتفرم به واسطه یک اپلیکیشن بر روی وب و دستگاه‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است. با این برنامه، شما می‌توانید کارت‌های بانکی خود را مدیریت کنید و به دنبال کنند های های خود به پیامرسانی بپردازید. به عبارت دیگر، می‌توانید بررسی کنید که چه مقدار پول در حساب بانکی‌تان دارید یا تراکنش‌های مالی را پیگیری کنید.

علاوه بر این، این برنامه به شما اجازه می‌دهد که خدمات دیگری را نیز انجام دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق این برنامه شارژ تلفن همراه خود را خریداری کنید یا بسته‌های اینترنتی را فعال کنید. همچنین، می‌توانید قسط‌های مختلف را پرداخت کنید، به این معنا که پول‌هایی را که به صورت ماهیانه باید پرداخت کنید را از طریق کیف پول الکترونیکی خود تسویه کنید.

این برنامه به شما کمک می‌کند تا بانکی‌ترین کارها را به راحتی از راه دور انجام دهید و وقت خود را صرف سفر به شعبه بانک نکنید.

پیشنهاد میشه ببینید : اینترنت بانک ملت

تفاوت مگابانک و فرابانک ملت

شاید به این فکر کرده باشید که با وجود فرابانک ملت چه نیازی به نصب مگابانک است. در ادامه خواهیم دید که این دو اپلیکیشن تفاوت هایی دارند. که هر یک از این بستر ها برای موضوع خاصی ارائه میشود.

تفاوت اصلی این دو اپلیکیشن درآن است که فرابانک تخصصی تر به موضوع تسهیلات و خدمات میپردازد و مگابانک به عنوان یک شبکه اجتماعی مالی بانکی فعالیت میکند. که بر این اساس نیاز است همزمان در صورت لزوم از این دو اپلیکیشن در کنار هم استفاده کرد.

ویژگی ها و امکانات پلتفرم مگابانک ملت

مگابانک ملت خدمات مالی متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این بانک به منظور سهولت دسترسی به خدمات بانکی و مدیریت امور مالی، یک پلتفرم چندمنظوره ایجاد کرده است که در آن به مشتریان امکان استفاده از اپلیکیشن‌های وب و نیز نرم‌افزارهای موبایل برای انجام تراکنش‌های مختلف ارائه می‌دهد. این پلتفرم ارائه‌دهنده خدماتی چون انتقال وجه، پرداخت عوارض آزادراهی، مدیریت کیف پول الکترونیکی، و دسترسی به خدمات دنگی دنگی برای پرداخت قبوض و هزینه‌ها است.

امکانات پلتفرم مگا بانک

1. خدمات شتابی: با استفاده از این پلتفرم، شما می‌توانید به راحتی و به سرعت وجه را به حساب دیگران منتقل کنید. این خدمات شتابی به شما اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی خود را در زمان کوتاهی انجام دهید.

2. دنگی دنگی: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های خود را با دیگر دوستان به صورت دنگی پرداخت کنید. به عبارت دیگر، شما و دوستان، دنگ های خود را دریک جا جمع کرده و پرداخت های خود را به راحتی انجام می دهید.

3. خرید شارژ و بسته: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که شارژ تلفن همراه خود را به راحتی خریداری کنید و بسته‌های اینترنتی و پیامکی را فعال کنید.

4. انتقال وجه: با این ویژگی، شما می‌توانید وجه خود را به حساب‌های دیگر انتقال دهید. این می‌تواند برای پرداخت به دیگران یا انجام تراکنش‌های مالی مفید باشد.

5. کیف پول: پلتفرم مگابانک ملت یک کیف پول الکترونیکی نیز دارد. این به شما امکان می‌دهد تا مبلغ مورد نیاز برای خرید‌ها و تراکنش‌های مختلف را در کیف پول خود نگه دارید و از آن استفاده کنید.

6. افتتاح حساب: با این پلتفرم، شما می‌توانید به راحتی حساب بانکی جدیدی ایجاد کنید. این برای افرادی که به دنبال انجام تراکنش‌های بانکی می‌باشند یا نیاز به حساب بیشتری دارند مفید است.

7. پرداخت عوارض آزادراهی: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا عوارض مرتبط با آزادراهی و مسیرهای راهی را به صورت آنلاین پرداخت کنید. این می‌تواند وقت شما را صرف مسائل بیرونی کند و از نیاز به حضور شخصی در مراکز پرداخت جلوگیری کند.

8. پیام رسانی: یکی دیگر از قابلیت های مهم مگابانک پیام رسانی این اپلیکیشن است. به صورتی که میتوانید دوستان خود را دنبال کنید و به گفتگو بپردازید.

آموزش نصب و دانلود مگابانک ملت

نصب مگابانک ملت

در این مقاله، ما به شما نحوه نصب و دانلود این اپلیکیشن را به طور جزئی و ساده آموزش می‌دهیم تا شما بتوانید به آسانی به خدمات بانکی آنلاین مگابانک ملت دسترسی داشته باشید. برای فعالسازی این برنامه نیاز به مراجعه به بانک نیست و تنها باوارد کردن شماره موبایل و کدملی میتوانید به راحتی از این بستر استفاده نمایید.

نصب برای گوشی های اندروید

برای نصب اپلیکیشن مگابانک ملت بر روی گوشی‌های اندروید، می‌توانید به روش‌هایی مانند دانلود از “کافه بازار” یا دانلود مستقیم اقدام کنید. در ادامه، توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم:

1. وارد صفحه مگابانک ملت بر روی مرورگر گوشی اندرویدی خود شوید.

ورود به صفحه مگابانک

2. در صفحه گزینه های متفاوتی برای دانلود اپلیکیشن وجود دارد. با توجه به نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

3. اگر از فروشگاه آنلاین “کافه بازار” استفاده می‌کنید، روی گزینه “کافه بازار” کلیک کنید. این کار شما را به صفحه مربوط به مگابانک ملت در “کافه بازار” هدایت می‌کند. از این صفحه می‌توانید اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

4. اگر از دانلود مستقیم استفاده می‌کنید، روی گزینه “دانلود مستقیم” کلیک کنید. این کار باعث دانلود فایل نصبی اپلیکیشن می‌شود.

5. پس از دانلود فایل نصبی، آن را از بخش “دانلود‌ها” در دستگاه اندرویدی‌تان اجرا کنید.

دانلود مگابانک برای آیفون(ios)

برای دانلود اپلیکیشن مگا بانک بر روی دستگاه iOS (آیفون یا آیپد)، می‌توانید از روشی مشابه به توصیه شما عمل کنید:

1. وارد صفحه دانلود مگابانک از طریق لینک بالا شوید.

2. در صفحه مگابانک، از بین مارکت‌های معرفی شده برای دستگاه iOS مانند “App Store” یا “سیب اپ”، یکی را انتخاب کنید.

3. پس از انتخاب مارکت، شما به صفحه اپلیکیشن مگابانک در آن مارکت هدایت می‌شوید.

4. در مارکت انتخابی، روی دکمه “دانلود” یا “دریافت” کلیک کنید.

5. با وارد کردن اطلاعات احراز هویت (مانند رمز عبور یا شناسه Apple ID)، دانلود اپلیکیشن را تأیید کنید.

6. پس از دانلود و نصب، اپلیکیشن مگابانک بر روی دستگاه iOS شما نصب خواهد شد.

7. حالا می‌توانید اپلیکیشن را اجرا کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید یا حساب جدیدی ایجاد کنید تا از خدمات بانکی مگابانک ملت در دستگاه iOS خود استفاده کنید.

ورود به سایت تحت وب مگابانک ملت

نسخه تحت وب مگابانک ملت

برای ورود به سایت تحت وب مگابانک ملت، می‌توانید از لینک‌های معرفی شده استفاده کرده و به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید. این فرآیند معمولاً شامل مراحل زیر می‌شود:

1. وارد سایت تحت وب مگابانک ملت از طریق لینک زیر شوید.

https://bplus.bankmellat.ir/web/

3. با کلیک بر روی دکمه ورود به نسخه تحت وب، به صفحه ورود معطوف به نسخه تحت وب اپلیکیشن هدایت می‌شوید.

4. در این صفحه، شما می‌توانید اطلاعات ورود خود را وارد کنید. این اطلاعات عمدتاً شامل شماره موبایل و کد ملی شماست.

5. پس از وارد کردن اطلاعات ورود، بر روی دکمه ورود یا مشابه آن کلیک کنید.

6. سایت مگا بانک ملت به شما اجازه دسترسی به حساب کاربری خود را می‌دهد و شما می‌توانید از خدمات مالی و بانکی آنلاین این بانک استفاده کنید.