زمان مطالعه: 5 دقیقه
5/5 - (9 امتیاز)

امروز در نوینو به بهترین روش های پرداخت به فروشگاه های اینترنتی میپردازیم و بهترین روش های پرداخت و خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی به شما معرفی خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید.

امروزه با افزایش کسب و کار های اینترنتی و نیاز به پرداخت غیر حضوری به فروشگاه های آنلاین کاربران از طریق های مختلف اقدام به پرداخت به فروشگاه های انلاین میکنند که امروز قصد داریم به شما بهترین روش ها و امن ترین روش های پرداخت به این فروشگاه ها رو معرفی کنیم. به شما در این مطلب خواهیم آموخت تا به خوبی بتوانید در حملات فیشینگ یا سرغت از کارت های بانکی جلوگیری کنید.

روش پرداخت از طریق انتقال وجه (کارت به کارت) 

روش های پرداخت

روش پرداخت از طریق انتقال وجه و یا کارت به کارت یکی از قدیمی ترین و تقریبا روش های پرداخت به فروشگاه ها حتی فروشگاه های اینترنتی نیز می باشد. از این طریق کاربر پس از خرید از یک فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار مجازی برای پرداخت هزینه انجام خدمات و یا هزینه خرید کالا از طریق واریز به شماره کارت طرف اقدام به پرداخت هزینه می نماید. و پس از پرداخت معمولا با ارسال رسید تراکنش یا فیش واریزی از باجه به فروشنده پرداخت خود را اعلام مینمایند و در صورت تایید پرداخت فروشنده کالا یا خدمات کاربر مشتری را انجام می دهد.

مزایا و معایب پرداخت از طریق کارت به کارت

پرداخت به فروشگاه ها از طریق کارت به کارت یکسری معایب و یکسری مزایا دارد که آن ها میپردازیم. 

۱- در پرداخت کارت به کارت در صورت نداشتن همراه بانک باید حتما به باجه های خودپرداز مراجعه کنیم

۲-امکان کلاه برداری و جعل رسید های بانکی از این روش بسیار زیاد است

۳- طبق قوانین جدید بانک ها به طور معمول تراکنش های پایین تر از مبلغ ۳۰ هزار تومان پیامک دریافت واریزی و یا برداشت از حساب دریافت نمیکنند و برای پیگیری تراکنش باید به بانک یا پشتیبانی بانک ها مراجعه کرد که کمی زمانبر است.

۴-پرداخت از طریق کارت به کارت روشی نا امن و روشی مناسب برای کلاهبرداران اینترنتی میباشد تا پس از واریز به حساب آن ها تمامی راه های ارتباطی با کاربر را قطع می نمایند و در فرصت کمی پول واریز شده را برداشت کرده و راه دسترسی دیگری به آن ها نیست.

روش پرداخت از طریق فیش واریزی

در این روش صاحب فروشگاه با در اختیار گذاشتن شماره حساب شخصی یا فروشگاه به کاربر از کاربر میخواهند پرداخت را از طریق مراجعه به بانک و از طریق واریز به حساب انجام نمایند که کاربر پس از مراجعه به بانک و پرداخت به حساب فیش واریزی و شماره تراکنش را برای صاحب فروشگاه ارسال می نماید تا در صورت صحت پرداخت خدمات مشتری را انجام دهد.

از مهمترین معایب در روش پرداخت از طریق فیش واریزی میتوان زمان بر بودن این روش اشاره کرد و در سفارشاتی که کاربر نیازی ضروری و یا برای دریافت کالای خود عجله دارد نمی توان از این روش استفاده کرد چون مراجعه به بانک و رساندن رسید به فروشنده کمی زمانبر خواهد بود.

روش پرداخت محصول پس از دریافت درب منزل

روش های پرداخت

به جرات میتوان گفت پرداخت درب منزل یکی از بهترین روش ها و امن ترین روش های پرداختی می باشد چون در این روش کاربر پس از بررسی محصول نهایی خریداری شده و اطمینان از صحت محصول خریداری شده و اطمینان از بدون نقص بودن محصول هزینه آن را به مامور ارسال یا پست پرداخت خواهد کرد.

از این رو که کاربر میتواند پس از بررسی اصالت جنس هزینه را برای فروشنده پرداخت کند این روش به یکی از مناسب ترین راه های پرداخت تبدیل شده است. اما مشکل اینجاست که قبلا از این روش بسیار استفاده میشد و لی الان فروشگاه های اینترنتی برای این که دردسر کمتری داشته باشند و کالای مرجوعی کمتری داشته باشند از روش پرداخت درب محل به ندرت استفاده میکنند و مسئولیت خرید را به عهده خریدار واگذار میکنند. پس این روش هم آنچنان که باید در دسترس کاربران و مشتریان سایت های فروشگاهی قرار ندارد.

پرداخت از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی

روش های پرداخت

پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی تقریبا بهترین و سریع ترین نوع واریز میباشد که هم میتوان گفت به نفع فروشنده و هم به نفع کاربر یا مشتری است به این علت که کاربر تنها با چند کلیک و بدون دردسر رفتن به بانک و باجه به راحتی میتواند پرداخت خود را انجام دهد و رسید و شماره تراکنش یا پیگیری خود را دریافت نماید از طرفی دیگر هم فروشنده کمتر از ۲۴ ساعت پول واریزی را از بانک به حساب شخصی خود دریافت میکند. همچنین لازم است بدانید عملیات ساخت درگاه پرداخت کمتر از 1 ساعت روز کاری به طول می انجامد.

شرایط پرداخت از طریق درگاه های پرداخت نوینو پی

۱ – داشتن کارت بانکی فعال

۲ – اطلاع از تاریخ انقضا و کد cvv 2 کارت و شماره کارت بانکی

۳ – داشتن رمز دوم ثابت و یا رمز پویا ( برای دریافت رمز دوم ثابت و یا رمز پویا باید به باجه های خودپرداز مراجعه نموده و از منوی تغییر رمز نسبت به دریافت و فعالسازی رمز پویا یا رمز ثابت اقدام نمایید)

۴- داشتن موجودی کافی برای پرداخت

خب شما با داشتن شرایط پرداختی بالا میتوانید به راحتی و با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی فروشنده اقدام به پرداخت مبلغ کالا یا خدمات دریافتی خود نمایید.حتما توجه داشته باشید پس از پرداخت موفق مبلغ حتما شماره پیگیری و یا یک فاکتور از صفحه پرداخت دریافت کنید.

حتما توجه داشته باشید

توجه کنید که حتما پس از هدایت شما به صفحه پرداخت آدرس صفحه را برای جلوگیری از فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بررسی نمایید آدرس صفحه حتماباید شامل url شاپرک باشد مانند مثال های زیر

لینک درست :  shaparak.ir 

لینک غلط و فیشینگ : shaparrak.ir  و مانند این که در آدرس دامنه شاپرک به درستی قابل مشاهده نیست.

خب حالا با مقایسه روش های پرداخت به فروشگاه ها و کسب و کار های اینترنتی درمیابیم که متداول ترین روش و شاید سریعترین روش امروزه پرداخت از طریق درگاه های پرداخت می باشد البته پرداخت از طریق درگاه های اینترنتی یکسری معایب مانند فیشینگ یا همان جعل صفحه پرداخت را دارا می باشد که از طریق بررسی لینک صفحه همانطور که گفته شد به راحتی میتوان از آن جلوگیری کرد.

همچنین لازم است بدانید سقف تراکنش پرداخت در درگاه های پرداخت حد اکثر 100 میلیون تومان در روز است.

نیاز به ساخت درگاه پرداخت دارید

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و نیاز دارین برای فروشگاه اینترنتی یا حتی فروشگاه های اینستاگرامی خود درگاه پرداخت داشته باشید میتوانید از طریق سامانه ی زیر و پرتال درگاه پرداخت نوینو پرداخت که متعلق به شرکت تجارت الکترونیک آوای نوین سیمرغ میباشد به راحتی درگه پرداخت اینترنتی خود را در خواست و در کمتر از مدت دو روز درگاه پرداخت اختصاصی یا شخصی خود را دریافت نمایید. ما پس از بررسی تقریبا اکثر شرکت هایی که درگاه پرداخت اینترنتی ارائه میدهند و امکانات بیشتری از دیگر سامانه ها در اختیار شما قرار میدهند پرتال نوینو پرداخت را به شما معرفی میکنیم که کافیست در این سایت ثبت نام اولیه انجام دهید و مراحل ثبت درگاه خود را پیگیری کنید.

بله از طریق سامانه پرداخت یاری نوینو میتوان به راحتی تمام درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم و اختصاصی ثبت کرد.

بله تمامی درگاه های نوینو به صورت کاملا اختصاصی و متصل به سوئیچ شاپرک می باشد و تضمین امنیت را به همه کاربران می دهد.

بله روش های دیگری هم وجود دارد مانند پرداخت از طریق انتقال وجه رمز ارز ها مثل بیت کویین.