زمان مطالعه: 5 دقیقه
5/5 - (8 امتیاز)

پرداخت یار چیست و شرکت های پرداخت یار بانک مرکزی چه خدماتی را انجام میدهند. این موضوعیست که امروز در نوینو پی به جهات مختلف آن میپردازیم. کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند، باید با فناوری های مالی در زمینه پرداخت آشنا شوند. بنابراین در رابطه با پرداخت های آنلاین اسم شرکت های پرداخت یاری را خواهند شنید.
به طور کلی این پرداخت یار زیر مجموعه استارت آپ ها در زمینه فناوری مالی به حساب می آیند که مزیت های خاص خود را دارند. این شرکت ها زیر نظر بانک مرکزی و سامانه شاپرک خدمات درگاه پرداخت ارائه می دهند. امروزه نقش آنها و نحوه فعالیت آن ها بسیار اهمیت دارد، که در ادامه مقاله قصد داریم به طور کامل مشخص کنیم که پرداخت یار چیست و همچنین نقش هارا مورد بررسی قرار دهیم.
در واقع این شرکت ها بین ارائه دهندگان اصلی (شرکت های psp و پذیرنده ها) نقش واسطه را ایفا می کنند.

پرداخت یار چیست؟

با گسترش یافتن فضای کسب و کار های اینترنتی و لازم شدن زمینه ای برای پرداخت امن، بانک مرکزی برای راحت شدن پرداخت های آنلاین نهادی را به اسم پرداخت یار تعیین کرده است.
پرداخت یار وظایفی مانند تنظیم قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات که نیازمند فرآیند های پرداخت هستند را دارد. ضمنا قابلیت استفاده از ابزارهای پذیرش و وصل شدن به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به طور غیرمستقیم را دارد.

شرکت پرداخت یاری چیست؟

شرکت پرداخت یار در واقع باید اول از بانک مرکزی اجازه بگیرد و سپس با شرکت های  ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک قراردادی تنظیم کند.
قابلیت پرداخت های بدون نیاز به کارت بانکی مانند پرداخت های درون برنامه ای مبنی بر زیر ساخت های همراه برای پذیرندگان خود و بعد ارسال آن به شبکه شاپرک را داشته باشد.‌
باید به این نکته توجه داشت که همه ی قابلیت های ذکر شده به افرادی داده می شود که روند گرفتن مجوز های لازم را طی کرده باشند.

ویژگی های بهترین شرکت پرداخت ایرانی

یک شرکت زیر مجموعه بانک مرکزی با کیفیت باید گزارش های متنوعی را ارائه دهد و سیستم گزارشگری خوبی را در اختیار داشته باشد.
مالکین شغل های مختلف برای همه ی خدمات لازم دارند، از زمانی که تراکنش ها را شروع می کنند تا موقع تسویه را نظاره کنند و طبق آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.
در واقع سیستم پرداخت یار وظیفه دارد که به هر نحوی اطلاعات لازم (گزارش سازها، فایل های اطلاعاتی اکسل (Excel) پی دی اف (PDF) و یا ارسال پیامک را در اختیار مالکین کسب و کارها قرار دهد.
بهترین روند تسویه حساب
هم چنین بهترین پرداخت یار ها آن دسته از فناوری های مالی هستند که از خدمات خوب پرداخت برای تسویه حساب مرتب در موعد مقرر برخوردار باشند. در واقع برای تسویه حساب باید مالک درگاه پرداخت الکترونیکی درخواست کند در مدت های منظم این کار انجام شود.
بهترین پشتیبانی از خدمات
از دیگر نمونه ها بحث مشتری مداری می باشد. تا بتوانند به طور دائم خدمات پیوسته، فاقد ایراد و مورد پسند مشتری ارائه دهند.
بنابراین افرادی که گاهی ممکن است مشتریان درخواست های از پیش تعیین نشده داشته باشند. که در این صورت باید یک واحد پشتیبانی 24 ساعته فوری داشت تا از راه آن بتوان مشکلات مشتریان را برطرف نمود.
کمترین کارمزد منصفانه 
پرداخت یارها فقط به ارائه خدماتی مجاز هستند که تنها به شیوه های بدون کارت (CNP) انجام می شوند و روش های با کارت (CP) شامل وظایف آن ها نمی باشد.
بهترین شرکت باید منصفانه ترین تعرفه ها را برای هر تراکنش در نظر بگیرد. بیشترین کارمزدی که پرداخت یارها از مکان تسویه مبلغ با پذیرندگان پشتیبانی مجاز هستند، پانزده درصد قیمت تراکنش های یک پذیرنده پشتیبانی شده می باشد.
در واقع تراکنش خرید در پرداخت یاری همان تراکنش اصلی محسوب می شود‌. بنابراین در مقابل هر تراکنش که به عنوان پرداخت قبض (BP) برای  سیستم پرداخت فرستاده می شود، به شرکتی که خدمات پرداخت ارائه می دهد، هیچ گونه کارمزدی تعلق نمی گیرد.

خدمات پرداخت یار های بانک مرکزی و شاپرک

بخشی از بانکداری الکترونیک را پرداخت الکترونیک تشکیل می دهد. که تمامی آن ها زیر نظر مستقیم شاپرک و بانک مرکزی نظارت میشوند.
همه ی شیوه هایی که به کمک آن ها بتوان توسط اینترنت فرآیند پرداخت انجام داد، پرداخت الکترونیک گفته می شود‌. برای این روش پرداخت از ابزارهایی مانند تلفن همراه، رایانه و … همراه با کارت های بانکی استفاده می شود.
خدماتی که پرداخت یار ها که طی مجوزات رسمی بانک مرکزی ارائه می دهد شامل موارد زیر می باشد:

ارائه درگاه پرداخت شاپرکی

ارائه خدمات درگاه پرداخت آنلاین بانکی به تمامی کسب و کارهایی که در بیزینس و یا سایت خود نیاز به فرآیند پرداخت دارند. خود شامل انواع درگاه مانند درگاه بانک ملت به همراه پنل های مدیریت حرفه ای میباشد. که پذیرندگان با در اختیار قرار گرفتن امکانات بیشمار در پنل کاربری مدیریت بیشتری بر پرداخت های خود خواهند داشت.

خدمات لینک پرداخت شخصی

از خدمت دیگر پرداخت می توان به درگاه پرداخت شخصی، لینک پرداخت محصول، فاکتور آنلاین، رسید الکترونیکی، فروشگاه ساز، منوی آنلاین و سوئیچینگ درگاه پرداخت اشاره کرد که در کیفیت پرداخت تاثیر بسزایی دارند.

نوینو پی پرداخت یار کدام بانک است؟پرداخت یار

در این مقاله با پرداخت یارها و انواع خدمات نوآورانه بانکی که به پذیرندگان ارائه میدهند آشنا شدید. و کسانی که نیاز به دریافت لیست پرداخت یارها هستند می توانند به وب سایت شاپرک مراجعه کنند. در ادامه نیز برخی از آن ها معرفی میشوند.

پرداخت یار به پرداخت بانک ملت

نوینو پی به عنوان پرداخت یار رسمی بانک ملت ارائه دهنده خدمات درگاه بانک ملت به با امکانات بیشتر است. که میتواند در کمترین زمان ممکن یک دروازه پرداخت از پرداخت بانک ملت برای کسب و کار های تجاری صادر نماید.

پرداخت یار رسمی بانک سامان

 در راستای افزایش سطح پایداری و آپتایم بالا در ارائه خدمات نوینو پی پذیرندگان را به درگاه های بانک سامان نیز متصل مینماید.

پرداخت یار رسمی کارت اعتباری ایران کیش

در سامانه نوینو میتوان درگاه پرداخت ایران کیش نیز که یکی از برترین شرکت های پرداخت الکترونیک در بانکداری باز است را دریافت نمود.

پرداخت یار رسمی بانک ملی(به زودی)

در پی هدف ارائه هر چه بهتر خدمات به پذیرندگان شرکت تجارت الکترونیک آوای نوین سیمرغ در حال فراهم نمودن خدمات سداد بانک ملی است.

جمع بندی نهایی

امدوارم تا اینجا به پاسخ سوال پرداخت یار چیست و انواع خدمات آن رسیده باشیم. کسب و کارهای اینترنتی توسعه فراوانی یافته اند، به همین دلیل گسترش و ارتقاء سیستم های شرکت های پرداخت یاری از مهمترین مواردی است که باید انجام شود.
این شرکت ها تحت نظر بانک مرکزی و PSP ها فعالیت می کنند. البته ناگفته نماند خدمات پرداخت یار ها نسبت به PSPها بسیار متنوع تر می باشد و نقش اساسی در توسعه کسب و کارهای اینترنتی دارند.
شرکت های پرداخت یار در تلاش هستند که با ارائه خدمات خوب و متنوع رضایت مشتریان را  هنگام تراکنش های بانکی جلب کنند. هر فردی بر حسب نیاز خود می تواند درگاه پرداخت را از پرداخت یار تخت نظر بانک مرکزی دریافت کند.درگاه

بله تمامی پرداخت یار ها درگاه پرداخت اختصاصی با نام برند کسب و کار صادر مینمایند.

بله تمامی پرداخت یار های رسمی تحت مجوز های بانک مرکزی فعالیت دارند.