زمان مطالعه: 4 دقیقه
5/5 - (12 امتیاز)

بانک ملت، یکی از بانک‌های معتبر و محبوب در ایران است که خدمات بانکی گسترده‌ای را در داخل کشور ارائه می‌دهد. در ایران، شماره شبا بانک ملت به عنوان شناسه حساب بانکی استفاده می‌شود. با دریافت آن، شما قادر خواهید بود تراکنش‌های مالی داخلی را با سهولت و سرعت بیشتری انجام دهید.

با استفاده از شماره شبا بانک ملت، شما می‌توانید به راحتی وجه را به حساب خود واریز کنید، از حساب خود به حساب‌های دیگر در داخل کشور پرداخت کنید و همچنین دریافت وجه از سایر اشخاص یا سازمان‌ها را تسهیل کنید. این شناسه با استفاده از کد کشور، کد بانک و شماره حساب شما تشکیل شده و به عنوان یک شناسه یکتا برای حساب بانکی شما عمل می‌کند.

بانک ملت با تکیه بر زیرساخت فناوری پیشرفته، سامانه‌های امن و راحتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. از طریق سامانه اینترنتی بانک ملت و نیز برنامه همراه بانک ملت، می‌توانید به راحتی شناسه shaba ملت خود را دریافت کنید و از تمامی خدمات مالی این بانک بهره‌مند شوید.

در نتیجه، با استفاده از شماره شبا بانک ملت، شما قادر خواهید بود تراکنش‌های مالی داخلی خود را به سادگی و بهره‌مندی از خدمات بانکی پیشرفته انجام دهید. همچنین میتوانید از آن برای ساخت درگاه پرداخت نیز استفاده نمایید.

روش های دریافت شبا بانک ملت

برای دریافت شماره شبا به همراه شماره کارت و حساب، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. از طریق همراه بانک ملت

– وارد همراه بانک ملت شوید و به حساب خود وارد شوید.
– در قسمت مربوط به حساب بانکی خود، اطلاعات حساب و شماره کارت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که اطلاعات به‌روز و صحیح هستند.
– بخشی از سامانه بانک ملت آنلاین به نام “مدیریت حساب” وجود دارد. در این بخش می‌توانید شبای بانکی حساب خود را مشاهده کنید.
– با کلیک بر روی شناسه، می‌توانید آن را به کلیپ‌بورد کپی کنید و در سایر برنامه‌ها و وبسایت‌ها استفاده کنید.

2. از طریق شعب بانک ملت(کارت و حساب)

– به نزدیک‌ترین شعبه بانک ملت مراجعه کنید.
– اطلاعات مربوط به حساب و شماره کارت خود را به کارشناس بانک ارائه دهید.
– کارشناس بانک باید شناسه شبا حساب خود را برای شما ارائه دهد.
– در صورت نیاز، می‌توانید از هویت‌نامه یا اسناد شناسایی دیگر خود برای تأیید هویت استفاده کنید.

3.از طریق سامانه آنلاین بانک ملت

همچنین می‌توانید از طریق صفحه دریافت آنلاین به سادگی شماره شبا بانک ملت خود را دریافت کنید. این روش بسیار آسان و سریع است و تنها نیاز به وارد کردن شماره حساب بانکی دارید. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به صفحه دریافت شبا آنلاین بانک ملت به آدرس (https://bastam.bankmellat.ir/bastam/sheba_service ) مراجعه کنید.
2. در قسمت مربوطه، شماره حساب بانکی خود را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که شماره حساب را به درستی و بدون اشتباه وارد کرده‌اید.
3. پس از وارد کردن شماره حساب، روی دکمه “دریافت شبا” یا مشابه آن کلیک کنید.
4. در عرض چند لحظه، شماره شبا بانک ملت مربوط به حساب بانکی شما نمایش داده می‌شود.
5. شما می‌توانید این شماره شبا را کپی کرده و در تراکنش‌های مختلف از آن استفاده کنید.

با استفاده از صفحه دریافت شبا آنلاین بانک ملت، شما بدون نیاز به ورود به سامانه بانکی یا تماس با بخش پشتیبانی، به سادگی شماره شبا خود را دریافت می‌کنید. این روش سریع، آسان و رایگان است و برای مشتریان بانک ملت در دسترس است.

4. دریافت از طریق مگابانک ملت

یکی دیگر از روش های دریافت استفاده از خدمات مگابانک ملت است. اگر میخواهید علاوه بر دریافت شبا از امکانات دیگری نظیر انتقال وجه و یا حتی خرید بسته و شارژ استفاده کنید به راحتی میتوانید از این برنامه در سه حالت اندرویدی، ios و تحت وب استفاده نمایید.

مگابانک ملت + دانلود و نصب

در هر سه روش فوق، مشتریان می‌توانند به راحتی شماره شناسه بانکی خود را دریافت کنند. بانک ملت، با استفاده از سامانه‌های آنلاین و شبکه شعبه‌های خود، این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی خود را به سهولت و سرعت بیشتری انجام دهند.

آیا دریافت شماره شبا بانک ملت رایگان است؟

بله، دریافت شناسه شبا از سامانه خود بانک ملت یا همراه بانک برای کاربران رایگان است. این سرویس به عنوان یک امکان استاندارد برای مشتریان بانک ارائه می‌شود تا بتوانند به سادگی شناسه شبا حساب‌های خود را دریافت کنند و از آن در تراکنش‌های مختلف استفاده کنند.

اما، همانطور که اشاره کردیم، استفاده از پرتال‌های واسط (مانند سایت‌ها یا برنامه‌های موبایلی غیرمستقیم) ممکن است هزینه‌هایی در قالب کارمزد به شما تحمیل کند. این واسط‌ها معمولاً خدماتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به عنوان واسط بین شما و بانک عمل می‌کنند و برای ارائه این خدمات می‌توانند کارمزدی را از شما دریافت کنند.

در نتیجه، برای دریافت شناسه شبا به صورت رایگان، بهترین روش این است که از سامانه خود بانک ملت یا همراه بانک استفاده کنید. با ورود به حساب خود و استفاده از سرویس‌های آنلاین، می‌توانید به راحتی شناسه شبای حساب خود را دریافت کنید بدون هیچ هزینه اضافی.

پیشنهاد میشه ببینید: سیکل پایا چیست؟

اما، همانطور که اشاره کردیم، هزینه‌ها ممکن است وابسته به استفاده از سامانه‌ها یا واسط‌های دیگر برای دریافت باشد. برخی از وبسایت‌ها یا برنامه‌های موبایلی می‌توانند خدماتی ارائه دهند که شما می‌توانید از آنها برای دریافت شماره شبا استفاده کنید، اما معمولاً برای این خدمات کارمزدی را از شما دریافت می‌کنند. قیمت کارمزد ممکن است متفاوت باشد و بسته به وبسایت یا برنامه‌ی مورد استفاده شما متغیر باشد.

برنامه یا اپلیکیشن های دریافت شبا بانک ملت(غیر رایگان)

بله، وجود برخی از اپلیکیشن‌های موبایل و وبسایت‌های غیررسمی که خدمات دریافت شبا را ارائه می‌دهند، ممکن است هزینه استعلام را از شما دریافت کنند. این اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها به عنوان واسطه‌هایی برای استعلام عمل می‌کنند و از طریق آن‌ها می‌توانید شماره شبا بانک ملت خود را دریافت کنید. اما در این حالت، برخی از این واسطه‌ها معمولاً هزینه‌ای به عنوان کارمزد بابت استعلام از شما دریافت می‌کنند.

در صورت استفاده از اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌های غیررسمی، باید به دقت انتخاب کنید و از معتبر بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، در صورت وجود هزینه‌ای بابت استعلام، می‌بایست قبل از استفاده از این سرویس‌ها، شرایط و قیمت‌های مربوط به هزینه را بررسی کنید.

بهترین راه برای دریافت شبا بانک ملت بدون هزینه اضافی، استفاده از سامانه خود بانک ملت، همراه بانک، یا صفحه دریافت شبا آنلاین بانک ملت است که در بخش‌های قبلی توضیح داده شده‌اند. با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید به راحتی و بدون هزینه اضافی شماره شبا بانک ملت خود را دریافت کنید.

بله از طریق سامانه بانک ملت که در این آموزش گفته شد امکان دریافت رایگان شماره شبا وجود دارد.

بله برای دریافت شناسه با و استفاده از آن حتما باید نزد یکی از شعب بانک ملت یک حساب بانکی فعال داشته باشید.