زمان مطالعه: 6 دقیقه
5/5 - (10 امتیاز)

در نوینو پی با چگونگی دریافت درگاه پرداخت ارزی برای واریز به سایت ها از کارت های بین المللی با شما خواهیم بود. برخی از تجارت های آنلاین امکان اخذ هزینه خدمات خود را در خارج از کشور و با ارز ها نداشتند.
اما الان با پدید آمدن این درگاه ها این نوع خدمات برای آنان فراهم است.
با آغاز فعالیت ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی بین المللی فعالان حوضه های کسب درآمد در فضای مجازی با خیال راحت تر از قبل میتوانند خدمات نو آورانه و محصولات خود را بدون داشتن استرس روش های پرداخت به به فروش برسانند.

درگاه پرداخت ارزی چیست؟

درگاه پرداخت ارزی پایانه ی پرداختی است که پذیرندگان را قادر می سازد تا محصولات سایت را از طریق دریافت ارز ها به دیگر کشور ها ارائه نمایند.
پس امکان پرداخت به سایت ها در دیگر کشور ها یا پرداخت ارزی از طریق پرداخت بین المللی امکان پذیر خواهد بود. و لازم است بدانید این خدمات درگاه بانکی نیستند و اکثرا به صورت واسط عمل میکنند.
این نوع خدمت ارزی همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحبان بیزنس های آنلاین بوده است.
همیشه رویای داشتن یک سرویس پرداخت بین المللی در سر بسیاری از صاحبان مشاغل اینترنتی بوده است. اما از این پس امکان این نوع خدمات برای بسیار از مشاغ فراهم شده است.
حاصل تب و تاب داغ فعالیت های استارت آپ های ایرانی دیگر این رویا ها رو به واقعیت مبدل کرده است.

آیا درگاه دلاری در سایت ها همان ارزی است؟

به دلیل پرداخت توسط دلار و دیگر ارز هاست که نزد برخی این نوع درگاه ها را دلاری نیز میخوانند.
پس با ما همراه باشید تا بیشتر به معرفی کاربرد های این نوع از روش های پرداخت بپردازیم. این امکان حتی میتواند نقطه ی امیدوار کننده ی کسب و کار های غیر مجازی هم باشد. که میخواهند هزینه خدمات و صادرات خود را با ارز های خارجی دریافت نمایند.

چرا درگاه ارزی برای سایت خود بگیریم؟

درگاه پرداخت ارزی برای سایت ها که یکی از روش های پرداخت ارزی خارجی است امکانی بسیار نو آورانه است. که این امکان میتواند تحولی در روند فروش بیشتر و صادرات به خارج از کشور باشد.
به این صورت که اگر یک سایت به پرداخت بین المللی مجهز باشد میتواند محصولاتش را در بازار های بین المللی نیز گسترش دهد. با توجه به پرداخت در همان لحظه از فروش خدمات امکان امنیت و اعتبار معاملات و فروش خدمات به بیرون را بالاتر میرود.

اهمیت درگاه ارزی برای سایت های وردپرسی

کسب و کار سایت های وردپرسی فروش مقاله علمی که بازار هدف آن برای ناشران بین المللی است میتوانند مشتریان بیشتری در خارج برخوردار باشند.
در این صورت یک کسب و کار در سریعترین زمان میتواند با وردپرس کسب وکار خود را اینترنتی نماید. و از طریق همین درگاه محصول خود را به خارج ارسال نماید.

درگاه ارزی برای سایت های خدمات آنلاین

یا سایت هایی که بیشتر به فروش خدماتی مانند اکانت های گیم، سکه ها، جم و بیشتر خدماتی که نیاز به ارسال محصول فیزیکی نیست نیز میتوانند خدمات خود را در سطح بین المللی گسترش دهند.

کاربرد های مهم پرداخت ارزی چیست؟

همان طور که در بالاتر گفته شد خدمات پرداخت به صورت ارزی کاربرد های فراوان و قابل ذکری دارد که به آن ها بیشتر اشاره خواهیم کرد.
خواهید دید با افزایش روز افزون این امکانات ارزی رشد چشمگیری در فروش و حتی صادرات خواهیم داشت. در پایین لیست برخی از کسب و کار هایی که میتوانند از درگاه های ارزی بهر مند باشند را خواهید دید:

برای خرید و فروش ارز خارجی

درگاه پرداخت ارزی بین المللی
امکان ایجاد سایت هایی صرافی ارز دیجیتال بین المللی یا سایت های آنلاین خرید فروش ارز. این در صورتیه که در گذشته این دسته از اصناف فقط قادر به ارائه خدمات در داخل کشور بودند.

ساخت درگاه برای فروش فایل و مقاله

از این طریق سایت های ارائه مقالات و فیال های آموزشی میتوانند در سطح بین المللی فعالیت داشته باشند.

سایت های ارائه خدمات غیر فیزیکی

برخی از سایت هایی که به هر نحوی مشغول به ارائه خدمات مجازی هستند. یعنی نیازی به ارسال محصول ندارند به راحتی میتوانند هزینه خدمات خود را در سطح بین المللی و دلاری دریافت نمایند.
سایت هایی مانند فروش امکانات بازی های آنلاین، فروش خدمات شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و دیگر دسته ها.

خرید بلیط هواپیما و قطار

یکی از بهترین مزیت ها برای سایت های خرید و فروش بلیط می باشد. که از طریق ساخت درگاه ارزی قادر هستند تا بتوانند به مسافران و گردشگران خارجی هم با همان کارت های خود بلیط بفروشند.

آیا درگاه پرداخت ارزی بین المللی به صورت واسط است؟

درگاه هایی که به صورت ارزی به ارائه خدمات بین المللی مشغول هستند اغلب به شکل واسط عمل میکنند.
روال کار این درگاه ها مانند درگاه واسط که در برخی ارائه دهندگان خدمات داخلی می باشد. به شکلی که اصل دستگاه به نام شرکت ارائه دهنده آن ثبت میشود و پذیرندگان آن به صورت اشتراکی از آن بهره مند خواهند شد.
البته باید به این نکته هم اشاره داشت کسانی که تمایل دارند درگاه خود به صورت مستقیم باشد باید خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
چون در صورت استفاده از درگاه اشتراکی یا همان واسط، در صورت مسدود شدن یک پذیرنده دیگر درگاه شما نیز مسدود خواهد شد.

خدمات ویژه درگاه واسط بین المللی برای سایت

امکان تبدیل و پرداخت موجودی به صورتی که موجودی های کیف پول را از ریال به دلار یا برعکس تبدیل نمایند.
از دیگر خدمات این درگاه ها امکان پشتیبانی از ارز های دیجیتال در برخی از پلتفرم های پرداخت رمز ارزی میباشد. یعنی به آسانی میتوان از طریق ارز های دیجیتال حتی پرداخت های خود را نیز انجام داد.
امکان استفاده از کردیت کارت های پرداخت بانک های جهانی در این درگاه ها. از تمامی کردیت کارت های فعال بانکی یا مجازی میتوان به این نوع از پایانه ها داشت. و این شامل  داخل نیست و ازسرتاسر دنیا قادر به پرداخت خواهند بود.
خدمات دیگری هم وجود دارند که در ارائه دهندگان مختلف متفاوت هستند. یعنی برخی از سرویس دهنده ها امکانات و مزایای بیشتری نسبت به دیگر رقبا دارند که حتما قبل از دریافت به آن ها توجه داشته باشید.

بهترین شرکت های درگاه پرداخت ارزی کدام اند؟

درگاه پرداخت بین المللی

در این قسمت به معرفی چند نمونه از ارائه دهندگان درگاه پرداخت ارزی داخلی و خارجی میپردازیم. تا بتوانید از طریق آن ها سیستم پرداخت ارزی خود را دریافت نمایید.
کاربران از دو طریق ارائه دهندگان داخلی و خارجی میتوانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. در لیست پایین چند نمونه از سرویس دهنده های داخلی و خارجی را مشاهده خواهید کرد.

بهترین درگاه های ارزی داخلی

ایرانی کارد
پی ۹۸
آنلاین گیت
یک پی

بهترین درگاه های بین المللی خارجی

آمازون پی (Amazon Payments)
پی پال (PayPal)
استرایپ (Stripe)
اتورایز (Authorize)
اسکریل (Skrill)
لازم است بدانید برای استفاده از هرکدام از سایت های معرفی شده میتوانید با سرچ کردن عناوین آن ها به این پرتال ها دسترسی داشته باشید.

مراحل دریافت درگاه پرداخت ارزی بین المللی

ایجاد درگاه پرداخت بین المللی برای کاربران ایرانی مراحل خاص خود را دارد. اما برخی سایت های داخلی روند را برای کاربران بسیار آسان نموده اند و امکان ثبت نام سریع وجود دارد.
از نظر پیاده سازی فنی هم پرتال های ارائه دهنده داخلی افزونه هایی برای اتصال هرچه سریعتر فراهم نموده اند. که با پس از ثبت نام و فقط با نصب افزونه سایت شما به درگاه پرداخت ارزی متصل میشود.
برای ایجاد در ابتدا به یکی از سایت هایی که در بالا معرفی شد مراجعه نمایید و سپس فرم ثبت اولیه را تکمیل نمایید. البته پرتال های خارجی مانند درگاه پی پال روال های خاص تری دارند که باید رعایت شوند.

مرحله پایانی ثبت درگاه

پس از این که اکانت شما مورد تایید قرار گرفت میتوانید با ثبت دامنه سایت خود درگاه و مستندات خود را دریافت نمایید. پیشنهاد ما این است که برای انتخاب نوع سرویس دهنده حتما گزینه ای را انتخاب نمایید که مستندات و پلاگین های آماده پیاده سازی را برای شما فراهم کرده باشند. اگر هم یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین دارید میتوانید از درگاه پرداخت ارزی دیجیتال نوینو پی استفاده نمایید.

بله امکان پرداخت ارزی به سایت ها از طریق دریافت درگاه بین المللی از شرکت های مربوطه وجود دارد.

برای این کار باید به ارائه دهندگان درگاه پرداخت بین المللی مراجعه نمایید.