زمان مطالعه: 6 دقیقه
Rate this post

اهمیت تسهیم تراکنش درگاه پرداخت این است که بسیاری از کسب و کار های آنلاین به صورت شراکتی اداره می شوند یا اینکه نیاز به تسویه مستقیم با تامین کنندگان داشته باشند. شما لحظه ای را تصور کنید که زمان تقسیم درآمد فرا رسیده است. روش اول این است که کل درامد در ابتدا به حساب بانکی صاحب و دارنده درگاه پرداخت واریز شود ، سپس با کسر کارمزد از طریق روش های مختلف انتقال پول ، سهم هر یک از شرکا را به حساب بانکی شان واریز کند. اما روش بهتری نیز به نام تسهیم ذینفعان ( تسهیم تراکنش ) وجود دارد که می تواند کمک حال تمام مشاغل باشد. این امکان در نوینو پی حتی برای پرداخت شخصی نیز وجود دارد و دریافتی های لینک پرداخت هم می توانند تسهیم درآمد برای ذینفعان خود داشته باشند. برای این که بدانید سرویس تسهیم درگاه پرداخت اینترنتی در این مقاله با ما همراه باشید.

تسهیم تراکنش درگاه پرداخت چیست؟

شرکت تجارت الکترونیک نوین سیمرغ با نام تجاری نوینو، برای ساده کردن فرآیند حسابداری کسب و کار های آنلاین، آپشنی به نام سرویس تسهیم درآمد را برای کاربران خود ایجاد کرده است . تسهیم یعنی چه؟ این قابلیت تراکنش به این معنی و مفهوم است که کاربر از طریق حساب کاربری خود در نوینو پی، سهم هر کدام از شرکا را بدون کسر کارمزد به صورت مستقیم و بدون اینکه پول به حساب مالک درگاه واریز شود به حساب های بانکی شان واریز کند. این روش و مِتُد کمک می کند تا خیلی از عملیات های حسابداری و واریز پول به مقاصد متفاوت، به صورت خودکار و امن صورت بگیرد. به زبان دیگر تسهیم درآمد به شما و شرکایتان کمک می کند که در موقع تسویه حساب، مبالغ مختلفی را متناسب با سهم هر ذینفع یا تامین کننده به حساب بانکی شان واریز کنید.

حال که دریافتیم که سرویس تسهیم تراکنش یعنی چه ، باید بدانیم که تسهیم درآمد می تواند مشکل حسابداری و تسویه وجوه بین شرکا و ذینفعان را رفع کند. تسهیم تراکنش نه تنها مشکل حسابداری را کاهش داده، بلکه در کاهش زمان انجام تسویه حساب و به صفر رساندن کارمز حاصل از تراکنش های تسویه با ذینفعان و شرکا نیز موثر است و همچنین دیگر مبلغی به حساب مالک یا دارنده درگاه پرداخت واریز نخواهد شد.

شرایط و سقف استفاده از تسهیم تراکنش با ذینفعان

تا کنون فهمیدیم که تسهیم در تسویه حساب یعنی چه و دریافتیم که چه مشاغل و افرادی می توانند از آن تراکنش استفاده کنند. حال وقت آن رسیده است که بدانیم روش ها و انواع تسهیم درآمد و هزینه ها در تسویه های نوینو پی به چه صورت است.

شرایط عمومی برای تسهیم

برای استفاده از قابلیت تسهیم و پرداخت حق ذینفعان باید شرایط و نکات زیر را مد نظر داشت. این محدودیت ها به صورت کلی توسط بانک مرکزی لحاظ شده است.

تعداد حساب مجاز ذینفع: هر پذیرنده میتواند برای هر ترمینال تا 500 حساب به عنوان ذینفع در حساب کاربری معرفی کند.

تعداد تسویه در روز: هر کاربر میتواند به ازای هر درگاه پرداخت روزانه با 10 نفر تسهیم درآمد داشته باشد.

سقف مبلغ قابلیت تسهیم روزانه: به صورت کلی قابلیت تسهیم درآمد با شرکا سقفی ندارد و کاربر میتواند تا هر مبلغی را برای تسویه درخواست دهد.

مراحل و نحوه استفاده از قابلیت تسهیم در نوینو پی

پیش نیاز های اصلی استفاده از قابلیت تسهیم درآمد با ذینفعان یا شرکای تجاری خود داشتن یک درگاه پرداخت فعال در سامانه نوینو پی است. که شما میتوانید مبالغ درآمدی از درگاه خود را با ذینفعان به صورت مستقیم تقسیم نمایید.

مرحله اول افزودن حساب بانکی

افزودن حساب تسهیم

در اولین گام برای استفاده از سرویس تسهیم ذینفعان ابتدا باید حساب های تمامی ذینفعان خود را در سامانه معرفی نمایید. برای این کار در پنل کاربری در بخش حساب های بانکی متصل دکمه ی افزودن را کلیک نمایید تا به صفحه افزودن حساب هدایت شوید. فیلد های این صفحه را با توجه به نکات زیر تکمیل نمایید.

نوع حساب:

در قسمت نوع، گزینه حساب ذینفعان را انتخاب نمایید.

انتخاب ذینفع:

 افزودن ذینفع تسهیم

در این فیلد با زدن گزینه ذینفع جدید صفحه وارد کردن مشخصات ذینفع نمایش داده می شود. باید اطلاعات دقیق هر شخص را جداگانه وارد نمایید. برای هر ذینفع خود باید یک بار این عمل را تکرار نمایید. دقت نمایید برای هر تسویه نیاز نیست تا ذینفعان را وارد کنید فقط کافیست هر ذینفع را یک بار به سامانه معرفی نمایید.

نام صاحب حساب:

نام صاحب حساب را در فیلد مربوطه وارد کنید. دقت کنید نام صاحب حساب باید با نام صاحب حساب شماره شبا یکی باشد.

شماره شبا بانکی:

در پایان باید شماره شبا بانکی شخص ذینفع را وارد نمایید تا تسویه حساب به شبای معرفی شده واریز گردد. گزینه ثبت حساب بانکی را کلیک نمایید شماره حساب و ذینفع شما افزوده شود. در کمتر از چند ساعت حساب تایید میشود و میتوانید در تسویه های خود از قابلیت سرویس تسهیم تراکنش با شرکا یا تامین کنندگان کسب و کار خود بهره مند گردید.

مرحله دوم درخواست تسویه از طریق تسهیم

تسهیم درگاه پرداخت

پس از این که حساب های ذینفعان شما توسط نوینو پی تایید شد میتوانید درخواست تسویه خود به صورت تسهیم بین ذینفعان ثبت نمایید. برای این کار مانند تصویر زیر این مراحل را دنبال کنید.

ورود به بخش تسویه حساب

در پنل کاربری و در قسمت سیستم مالی گزینه درخواست تسویه حساب را کلیک نمایید. تا به بخش مربوط به ارسال درخواست برای واریز مبالغ درآمد به حساب خود و شرکا هدایت شوید.

ثبت درخواست تسویه

مطابق تصویر از سربرگ انواع تسویه حساب سربرگ تسهیم را انتخاب کنید. در این صفحه میبایست دو فیلد را برای هر ذینفع تکمیل نمایید.

  1. در فیلد مبلغ، مبلغ سهم شخص یا ذینفع مورد نظر را وارد نمایید.
  2. فیلد حساب نیز در میان حساب های موجود شماره حساب مربوط به ذینفع مورد نظر را انتخاب نمایید.
  3. برای انتخاب افراد بیشتر نیز میتوانید با کلیک بر روی دکمه افزودن ذینفعان دیگر را نیز تا سقف تعداد 10 نفر(در روز) اضافه نمایید

در پایان هم میتوانید در صورت صلاحدید پس به اختیار شرحی را برای تسویه وارد و سپس دکمه ثبت درخواست تسویه را کلیک نمایید. تا مبالغ درخواستی در سیکل های تسویه حساب شاپرکی به حساب ها ذینفعان معرفی شده واریز گردد.

چه کسب و کار هایی می توانند از قابلیت تسهیم تراکنش استفاده کنند ؟

هر نوع کسب و کار، موسسه، سازمان، شرکت و افراد حقیقی و حقوقی مختلف می تواند از این سرویس نوینو پرداخت استفاده کند. برای مثال فروشگاه های اینترنتی با قابلیت چند فروشندگی، سایت های ارائه کننده خدمات دیجیتال و … که دارای چند شریک هستند می توانند از این سرویس نوینو استفاده کنند . هم اکنون می خواهیم برای شما یک مثال بزنیم که مشاغل بدون شریک نیز می توانند از سرویس تسهیم تراکنش درگاه پرداخت درآمد نوینو پرداخت استفاده کنند . یک سایت را در نظر بگیرید که به درگاه پرداخت غیر مستقیم نوینو پرداخت متصل است و تنها و بدون شریک اداره می شود.

آیا دارنده حساب کاربری نوینو پی این سایت می تواند از قابلیت تسهیم درآمد استفاده کند؟ پاسخ ما روشن است ، بله . فرض کنید صاحب این درگاه قصد دارد ماهانه به حساب بانکی یک موسسه خیریه مبلغی را واریز کند . برای این کار کافی است آن فرد ، شماره حساب بانکی موسسه خیریه و یا فردی که لزوما شریک مالی و تجاری نمی باشد را به حساب کاربری خود در نوینوپی اضافه کند .

افراد و مشاغلی که می توانند از تسهیم تراکنش استفاده کنند :

  • انواع فروشگاه اینترنتی
  • سایت های خدماتی
  • موسسات آموزشی
  • شرکت های تجاری
  • مراکز خرید 
  • سایت های دیجیتال مارکتینگ
  • سازمان ها 
  • شرکت های مختلف
  • و …

گام نهایی سرویس تسهیم درگاه پرداخت

پس از آن که مشتری یا مشتریان از درگاه پرداخت سایت شما خرید کنند بلافاصله، مبلغ تراکنش در حساب کاربری خود در نوینو شارژ خواهد شد. حال وقت آن رسیده است که حساب بانکی شریک و یا ذینفعان را اضافه کنید . بعد از اضافه کردن باید منتظر تایید شدن حساب بانکی شرکای خود شوید. 

برای تسهیم درآمد بعد از تایید شدن حساب بانکی شرکا و یا ذینفعان و موقع تسویه حساب کافی است متناسب با نیاز خود سهم هر ذینفع را مشخص نمائید. سپس تمامی درخواست شما پس از بررسی نهایت ساعت 11 صبح روز بعد به حساب مقصد تامین کننده یا ذینفع واریز خواهد شد. به شما تبریک می گوییم ، شما توانستید اولین بار از سرویس تسهیم درآمد نوینو پرداخت بهره مند شوید.

در نوینو ، تسهیم درآمد بدون کسر کارمزد صورت می گیرد.

نوینو پی ، برای سهولت در انجام تسویه حساب شما با شرکای خود ، تعداد شرکای قابل اضافه کردن را 500 مورد به ازای هر درگاه پرداخت قرار داده است.

بعد از ثبت اطلاعات حساب بانکی شرکا در پنل کاربری نوینو، در صورت عدم وجود مغایرت ظرف چند لحظه اطلاعات تایید نهایی می گردد. پس از آن می توانید تسهیم تراکنش را انجام دهید .