زمان مطالعه: 5 دقیقه
Rate this post

شاید برای شما هم سوال باشد که تسویه حساب آنی درآمد های سایت در درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ و در روش های دیگر واریز درآمد حاصل از فروش و پرداخت های اینترنتی به حساب پذیرندگان چگونه انجام میشود.
در نوینو پی به بررسی انواع روش های تسویه حساب به صورت لحظه ای در کیف پول پذیرندگان میپردازیم.
در ابتدا شما اگر یک فروشگاه اینترنتی را در نظر داشته باشید خواهید دید که این فروشگاه برای دریافت هزینه محصولات خود از درگاه پرداخت استفاده می نماید. اما آیا این هزینه ها مستقیما به حساب صاحب فروشگاه واریز میشود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر.
تمامی درآمد های صاحب یک فروشگاه که از آن به عنوان پذیرنده هم نام برده میشود به حساب صاحب کسب و کار واریز نمیشود. این مبالغ به صورت تجمیعی به حساب شرکت پرداخت یار توسط بانک مرکزی تجمیع میشود.
بنا بر درخواست تسویه حساب آنی صاحب کسب و کار طی سیکل پرداخت شاپرکی و بر اساس نوع آن از طرف شاپرک به حساب پذیرنده واریز میگردد.

قابلیت تسویه حساب آنی

تسویه حساب آنی

یکی از انواع روش ها در پرداخت درآمد ها، تسویه حساب به صورت لحظه ای یا آنی میباشد. تقریبا اکثر پذیرنده ها و صاحبان کسب و کار های آنلاین دنبال راهی هستند تا تسویه حساب درآمد های آنان از طرف شاپرک در کمترین زمان به حساب آنان واریز گردد.
از طرفی پرداخت یار ها و (PSP) ها ی رسمی بانک مرکزی در پی هدف حفظ رضایت مشتریان خود همواره در تلاشند تا روند تسویه حساب با پذیرنگان خود را تسریع بخشند.
اما این خود نیازمند به مجوزات لازم ارائه دهندگان این خدمات میباشد تا بتوانند مثلا تسویه حساب با کاربران خود را به صورت آنی و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.
در هر حال حاضر تسویه حساب آنی یا روند آن با پذیرندگان یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت میباشد که صاحبان کسب و کار های آنلاین به آن توجه ویژه ای دارند.

روش تسویه آنی پرداخت یار ها

پس از این که کاربر درگاه پرداخت نوینو پی تراکنش خود را انجام می دهد. این مبلغ به حساب تجمیعی نزد بانک مرکزی واریز و تجمیع میشود.
نوینو پی به عنوان پرداخت یار لیست تمامی پذیرنده ها و تراکنش ها هر روز را در اختیار شاپرک قرار میدهد و سپس بانک مرکزی این مبالغ را به حساب پرداخت یار که شاپرک دسترسی برداشت و واریز به آن را دارد منتقل خواهد کرد.
6پس از بررسی تراکنش ها و تعیین میزان درآمد هر پذیرنده بعد از ثبت درخواست تسویه حساب به شماره حساب اعلامی واریز گردد.
نحوه واریز به حساب در این نوع از تسویه ها به صورت پایا انجام میشود. زمان انجام و این مراحل از دسترس نوینو پی خارج است و تمامی پرداخت های هر روز در روز کاری بعد به حساب صاحب درگاه واریز میشود.
که معمولا این مبلغ اگر تا قبل از ۱۲ شب باشد هر روز در سیکل اول پرداخت شاپرک یعنی ۱۲ تا حد اکثر ۱۴ به حساب های بانکی واریز میگردد. این در صورتی میباشد که کاربر در بخش تنظیمات مربوط به تسویه حساب در نوینو پی نوع تسویه خود را به صورت خودکار انتخاب نموده است.

تسویه حساب آنی از کیف پول نوینو پی

تسویه حساب های آنی کیف پول نوینو پی ویژه پذیرندگان است. کاربرانی که ملزم به پرداخت سهم ذینفعان خود نیز هستند به این صورت که بخشی از درآمد و یا پرداختی ها را باید به حساب کاربران خود واریز نمایند.
برای یک مثال اگر رانندگان اسنپ را در نظر بگیرید خواهید دید که تمامی هزینه سفر ها و یا جابجایی کالا ها و خدمات دیگر اسنپ به درگاه پرداخت اسنپ واریز میشود. مبالغ در همان لحظه مستقیما به حساب رانندگان و فروشنگان اسنپ واریز نمیشود.

پرداخت آنی سهم ذینفعان

در اینجا پذیرنده نیاز دارد تا سهم ذینفعان خود که رانندگان میباشند را به حساب آنان واریز نماید. اما آیا این امر قابل انجام است و یک پذیرنده میتواند از طریق سرویس دهنده درگاه پرداخت خود عملیات تسویه حساب ذینفعان خود را انجام دهد؟ بله.
این امکان از طریق قابلیت تسویه حساب آنی کیف پول نوینو پی قابل انجام میباشد. حتی پس از تجمیع هزینه ها در کیف پول پذیرنده در نزد نوینو پی امکان تسویه حساب آنی ذینفعان مقدور میباشد.

قابلیت تسهیم درآمد با شرکا

امروزه کسب و کار های زیادی هستند که موظف به پرداخت حق ذینفان خود هستند. برای مثال صندوق های سرمایه گذاری، کارگذاری های بورسی، تاکسی های آنلاین، پیک های آنلاین و .. از این دسته مشاغل به شمار میروند.
البته برای این فرآیند سرویس تسهیم وجوه هم وجود داشت. اما قابلیت تسهیم برای ذینفعان با تعداد محدودی بود ولی تسویه آنی درآمد کیف پول برای ذینفعان در تعداد های بسیار بالاست.

تسویه حساب زمانبندی شده

تسویه حساب آنی
گاهی برخی از پذیرندگان با هر شرایطی حاضر نیستد واریزی های خود را به صورت خودکار و روزانه دریافت نمایند. آنها میخواهند به صورت منظم مثلا در روزی از هفته یا ماهانه به حساب آن ها واریز شود. به عنوان یک خبر خوب باید بگویم این امر در نوینو پی قابل انجام میباشد.
پذیرندگان میتوانند از طریق قابلیت تسویه حساب زمانبندی شده برای دریافت واریزی های خود اقدام نمایند.

مراحل درخواست تسویه زمانبندی شده

فقط کافیست تا در بخش حساب کاربری خود در نوینو و در بخش درخواست تسویه حساب نوع تسویه را زمانبندی شده انتخاب و نحوه واریز منظم آن و حتی روز پرداخت و واریز به حساب را نیز تعیین نمایید.
این قابلیت وِیژه افرادی است که برای واریزی های حساب خود برنامه ریزی خاصی دارند و نمیخواهند در روز هایی از ماه و یا هفته واریزی به حساب خود داشته باشند.

کارمزد تسویه حساب درگاه پرداخت

نوینو پی در قبال تسویه حساب های خود هیچگونه کارمزدی را تخصیص نمیدهد. و تنها کامزد منصفانه در روی هر تراکنش اعمال میشود که این مبلغ یک درصد تا سقف ۲۰۰۰ تومان میباشد. این مقدار کمترین میزان کارمزد در بین پرداخت یار ها به حساب می آید.
برای استفاده از خدمات مناسب و نوآورانه فقط کافیست در نوینو ثبت نام نمایید. البته برای مشاهده تمامی تعرفه ها به این بخش مراجعه نمایید.
عملیات پرداخت کسب و کار آنلاین خود را به نوینو پی به عنوان سریعترین پرداخت یار رسمی بانک مرکزی بسپارید. همچنین لازم است تا بدانید که میزان مبلغ کارمزد در نوینو پی قابل تعامل میباشد یعنی اگر دارای تعداد تراکنش های بالاتری هستید میتواند نسبت به حتی کاهش مبلغ و نرخ کارمزد تراکنش های خود با نوینو پی به مذاکرده بپردازید.

بله، برای هرگونه خدمات درگاه پرداخت در نوینو پی میتوان درخواست تسویه آنی داشت.

در نوینو پی میتوان به سه روش تسویه حساب آنی، زمان بندی شده و خودکار درخواست خود را ارسال کنید.