زمان مطالعه: 3 دقیقه
5/5 - (6 امتیاز)

بله پس از مدت ها از محدودیت های سقف تراکنش پرداخت و دستگا های کارتخوان این نرخ افزایش یافت. سقف تراکنش های پرداخت که در گذشته ۵۰ میلیون تومان در هر تراکنش بانکی اینترنتی بود به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داده شد. طبق اطلاعیه جدید از بانک مرکزی کلیه تراکنش های درگاه پرداخت های آنلاین از تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ که کاربر به صورت اینترنتی واریز میکند تغییر کرد. و دستگاه های کارتخوان یا همان pos ها که در گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان بود با افزایش پنجاه میلیون تومانی سقف این مبلغ به صد میلیون تومان افزایش یافت.

سقف تراکنش های اینترنتی

سقف تراکنش پرداخت
یکی از نگرانی های همیشه کاربران و کسب و کار ها چه در پرداخت اینترنتی الکترونیکی و چه در پرداخت از طریق دستگاه های کارتخوان میزان سقف پرداخت بود. که کاربر برای ترکنش های بالای ۵۰ میلیون تومان حتما باید از طریق مراجعه به بانک ها و انجام حواله و یا شبای بانکی پرداخت خود را انجام دهد.
همچنین برای پرداخت به فروشگاه هایی که مبالغ محصولات بالای ۵۰ میلیون تومان بود فروشنده قادر به دریافت همه مبلغ از یک کارت بانکی نبود. که کاربر میبایست برای مبالغ بالاتر حتما به شعبه مراجعه نماید و پرداخت خود را از طریق حواله و یا شبا انجام دهد.

افزایش سقف تراکنش های اینترنتی

اما طبق اطلاعیه بانک مرکزی این سقف تراکنش ها در پرداخت های درگاه واسط و دستگاه های کارتخوان افزایش یافت. تا حدی از نگرانی های پرداخت به فروشگاه ها و پرداخت الکترونیک در عموم جامعه کاسته شد. معمولا هر ساله این ترخ یا تمدید میشود یا اینکه با مبلغی افزایش پیدا خواهد کرد.
البته با توجه افزایش قیمت ها معمولا نرخ پرداخت های غیر حضوری نیز میبایست افزایش داده شود. تا این امر بتواند برطرف کننده ی نیاز های پرداختی کاربران باشد.

سقف تراکنش درگاه آنلاین

اما سقف تراکنش درگاه مستقیم به چه صورت است. همانطور که بالاتر گفته شد این افزایش سقف پرداخت شامل حال درگاه های پرداخت بانکی نیز میشود. یعنی این که از تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ تمامی کاربران میتوانند تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

مزیت افزایش سقف درگاه ها

این امر نیز مزیت خوبی برای صاحبان کسب و کار های آنلاین و حتی برخی اداره ها به حساب می آید و برخی از دقدقه های مربوط به پرداخت این رسته از کاربران کاهش می باید. حتی سایت های فروشگاهی که قیمت برخی از محصولات آنان در بخش فروش اینترنتی بالای ۵۰ میلیون تومان است نیز میتوانند برای تراکنش های خود تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اقدام به ساخت درگاه پرداخت خود نمایند. تا به راحتی مبالغ فروش این محصولات را در درگاه خود و در همان لحظه دریافت نمایند.
البته با توجه به این افزایش سقف واریز باید نگاه ویژه تری به بخش مالیات درگاه پرداخت داشته باشید. تا در موعد های مقرر نسبت به تکالیف مالیاتی خود اقدام نمایید.

سقف پرداخت دستگاه کارتخوان

همانطور که گفتیم سقف تراکنش های پرداخت در دستگاه های کارتخوان موجود در اداره ها و فروشگاه ها با افزایش ۵۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون تومان رسید. که میتواند پروسه های پرداخت و مشکلاتی که در پرداخت های بیش از مبلغ پنجاه میلیون تومان بود را بهبود بخشد. از این پس همه افراد میتوانند در تمامی محل هایی که دستگاه های کارتخوان وجود دارد نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت از طریق کارت بانکی داشته باشند.  این امر میتواند خبری خوب هم برای افراد مختلف که به عنوان پرداخت کننده هستند و هم برای پذیرندگان که دریافت کننده هستند باشد. پیشنهاد میشه جهت اطلاع از کارمزد، مقاله کارمزد دستگاه کارتخوان را نیز مشاهده نمایید.

سقف تراکنش روزانه کارتخوان چقدر است؟

توجه نمایید منظور از میزان سقف تراکنش روزانه پرداخت در دستگاه کارتخوان برای هر کارت 100 میلیون تومان است. و مبلغ کل تراکنش های یک دستگاه پوز سقفی ندارد و نامحدود است. این افزایش سقف کارت کشیدن در فروشگاه ها از برخی مراجعات غیر ضروری به بانک ها جلوگیری میکند.
این قوانین و حد اکثر سقف مبالغ برای بازه زمانی 24 ساعت میباشد. یعنی در هر 24 ساعت هر کارت بانکی میتواند صد میلیون تومان پرداختی داشته باشد.
 

بهترین روش گرفتن کارتخوان

اگر شما هم صاحب کسب و کار های اینترتی هستید و میخواهید  از خدمات بانکداری باز بهره مند باشید. نیز تا سقف 100 میلیون تومان در فروشگاه حقیقی یا مجازی خود دریافتی داشته باشید الان وقت آن رسیده. تا برای ثبت درگاه اینترنتی و یا ثبت یک دستگاه کارتخوان اقدام نمایید. نوینو پی به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان درگاه و صدور درگاه درکمترین زمان برای کسب و کار های آنلاین میباشد.
همچنین برای درخواست دستگاه های کارتخوان میتوانید به پرتال های یکی از PSP های بانک مرکزی مراجه و دستگاه کارتخوان خود را سفارش دهید.

بله طبق اطلاعیه بانک مرکزی سقف 100 میلیون تومان به تراکنش ها تخصیص یافت.

بله تا سقف 100 میلیون تومان میتوان پرداخت اینترنتی داشت.